Nowa wersja oryginalnego Kindle Fire będzie kosztować teraz 150 dolarów. Dalej dysponuje 7-calowym ekranem o rozdzielczości 1024×600 pikseli, ale został wyposażony w wydajniejszy procesor (TI OMAP 4430), pojemniejszą baterię i więcej RAM-u (1 GB).

Na rynek trafią też zupełnie nowe urządzenia Amazona. Mowa o tabletach Kindle Fire HD, które ukażą się na rynku w dwóch różnych wariantach rozmiaru wyświetlacza. Mniejszy z nich będzie dysponować 7-calowym, 10-punktowym ekranem multitouch o rozdzielczości 1280×800 pikseli (IPS), dwurdzeniowym procesorem TI OMAP 4460 o częstotliwości taktowania 1,2 GHz, 1 GB-em RAM-u, radiem bluetooth, kamerką internetowa, złączem microHDMI i baterią pozwalającą ponoć na 11 godzin nieprzerwanej pracy z urządzeniem. Ceny tego urządzenia zaczynają się od 199 dolarów - pisze gizmodo.pl.

Druga nowość to 8,9-calowy Kindle Fire HD z 10-punktowym ekranem multitouch IPS o rozdzielczości 1920 x 1200 pikseli. W jego wyposażeniu znajdziemy m.in. dwurdzeniowy procesor TI OMAP 4470 o częstotliwości taktowania 1,5 GHz, 1 GB RAM-u, łączność Wi-Fi, moduł Bluetooth, złącze microHDMI, dwa głośniki stereo (wykorzystujące technologię Dolby Digital Plus) i niewielką kamerkę internetową. Cena urządzenia będzie zróżnicowana i wyniesie 299 - 599 dolarów.

Poza tradycyjną możliwością korzystania ze sklepu i wypożyczalni Amazona (z której tylko poprzez tablety w zeszłym roku skorzystano 100 milionów razy), w urządzeniach pojawiły się nowe funkcje. "Time to Read" - to aplikacja obliczająca czas, jaki będziemy potrzebować do dokończenia rozdziału lub całego tomu, a "X-Ray", pozwala na wyszukiwanie fragmentów z określonymi nazwami lub nazwiskami i sprawdzenie ich znaczenia w Wikipedii.

CEO Amazona, Jeff Bezos, który prowadził konferencję w Santa Monica, powiedział, że firma stawia czoła rozszerzającemu się rynkowi tabletów, który w tym roku może osiągnąć wartość 66,4 miliardów dolarów. Główny orężem w tej walce ma być 8,9 - calowy Kindle Fire HD.

"Kindle Fire HD jest wyposażony w nieco mniejszy ekran niż iPad, ale jest cieńszy, oferuje podobne parametry i lepszy system dźwiękowy za niższą cenę" - zachwalali pracownicy Amazona. 

"To nie była zapowiedź produktu, tylko wypowiedzenie wojny", powiedział Michael Gartenberg, analityk rynku z firmy badawczej Gartner Inc. "Jest jasne, że Amazon ma zamiar walczyć o klientów Apple, który może jednak zignorować Amazon jako konkurenta" - dodał. Firma może jednak nie podołać wyzwaniu, zwłaszcza, że Apple zamierza wprowadzić na rynek do końca roku mniejszego i tańszego iPada.

"W ubiegłym roku na rynek trafiły ponad dwa tuziny tabletów z Androidem i nikt ich nie kupił - powiedział Bezos. "Ludzie już nie chcą gadżetów, chcą usług. Kindle Fire jest usługą: Wita Cię po imieniu, ma preinstalowane odpowiednie aplikacje i formułuje zalecenia dla Ciebie" - dodał.