Lenovo chce rzucić wyzwanie dominacji Apple’a na rynku tabletów za pomocą rodziny urządzeń, która ma trafić do szerokiej publiczności.
– Będziemy jednym z najsilniejszych graczy – powiedział Yang Yuanquing, prezes Lenovo, który wyprzedził Acera i stał się trzecim co do wielkości producentem pecetów na świecie pod względem wolumenu.
Wypowiedź Yanga zbiega się w czasie z informacją z ubiegłego tygodnia, że Apple wyprzedził Lenovo w regionie Wielkich Chin (poza Chinami obejmuje on Tajwan i Hongkong) pod względem wartości sprzedaży. Chiński producent podał, że w ubiegłym kwartale jego sprzedaż wzrosła o 23,4 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, do 2,8 mld dol. Apple poinformował zaś, że jego sprzedaż na tym obszarze wzrosła sześciokrotnie w porównaniu z rokiem ubiegłym, do 3,8 mld dol.
Lenovo wprowadziło ostatnio na rynek trzy tablety, w tym modele oparte na systemach operacyjnych Android Google’a i Windows Microsoftu. Yang powiedział, że strategia Lenovo będzie polegała na oferowaniu modeli dla każdego segmentu rynku, w tym tanich tabletów dla mniej zamożnych konsumentów. – Apple mierzy tylko w górną półkę – powiedział. – Z ceną 500 dol. nie możesz dotrzeć do mniejszych miast, do ludzi mniej zarabiających – dodał.
Yang przyznał wprawdzie, że Apple dominuje na rynku tabletów – iPad ma ok. 70 proc. udziału w większości regionów geograficznych – ale oczekuje, że to się zmieni.
– Apple jest bardzo mocny, ale gdy IBM tworzył rynek pecetów, też był na nim jedyny. Dziś ta branża jest bardzo zdywersyfikowana. Wierzę, że z tabletami będzie tak samo – stwierdził. Nie obawia się też, że sprzedaż tabletów skanibalizuje sprzedaż laptopów.
Lenovo chce też konkurować z Apple’em na rynku smartfonów, korzystając z produktów zbudowanych wokół systemu operacyjnego Google’a, Android.