Netia inwestuje w kompetencje w ramach programu Netia Next, celującego w zbudowanie nowych kompetencji, które pozwolą oferować o wiele szersze portfolio usług poza telekomunikacyjnymi, poinformował dyrektor sprzedaży B2B Rafał Bakalarz. Operator oczekuje, że wdrażane inicjatywy będą docelowo "profitogenne".

"Niedawno Deloitte przedstawił 4 scenariusze rozwoju dla telekomów. Pierwszy z nich, określony jako 'inżynier kontratakuje' przewiduje, że firma telekomunikacyjna stawia na innowacje i zaspokajanie potrzeb klientów. Wiąże się się to ze znaczącymi inwestycjami, ale docelowo ma to być najbardziej profitogenny scenariusz. Netia skłania się do tej ścieżki i inwestuje w kompetencje. Nasz program Netia Next zakłada zbudowanie kompetencji, które pozwolą oferować o wiele szersze portfolio usług poza telekomunikacyjnymi" - powiedział Bakalarz podczas konferencji Netia What's Next.

Zaznaczył, że operator dotychczas zrealizował inicjatywy w kilku obszarach.

"W zakresie integracji IT mamy doświadczenie i możemy dać wartość dodaną. Przykładowo, w obszarze cyfrowego obiegu dokumentów; w segmencie bezpieczeństwa oferujemy ochronę przed ddos, usługę Netia Data Protection, czyli zabezpieczenie danych i systemu, będziemy rozwijać kolejne rzeczy, jak np. zabezpieczenie sieci z chmury. W segmencie cloud mamy zbudowaną platformę na bazie Microsoft Azure, oferujemy IaaS i chcemy rozwijać np. utrzymanie aplikacji klienta, rozbudowę o VMware. Rozbudowujemy ponadto nasze data center. Z kolei w zakresie komunikacji, obok tradycyjnych usług, chcemy udostępnić nowe możliwości w tym zakresie z poziomu cloud i użytkownika" - wymienił dyrektor B2B Netii.

Według jego słów, ma to być multikanałowa platforma, pozwalająca na kontakt z klientami w dowolnej formie - skalowalna usługa z usługami predykcji dla contact center.

"Mamy ofertę również WiFi i usługę premium w tym zakresie. Zrealizowaliśmy taki projekt dla galerii handlowej z nawigacją wewnątrz obiektu, co pomaga klientom lokalizować miejsca parkingowe, a deweloperowi oferować usługi marketingowe i stosować analitykę zachowań klienta" - wskazał Bakalarz.

Netia S.A. to operator telekomunikacyjny, dostawca usług telewizyjnych, internetu stacjonarnego oraz mobilnego, telefonii stacjonarnej, a także telefonii komórkowej. Spółka jest notowana na GPW od 2000 r.