Sztuczna inteligencja jest jednym z najszybciej rozwijających się trendów technologicznych, który wkracza w coraz więcej dziedzin naszego życia. Jesteśmy świadkami rewolucji, która wprowadzi do naszych domów i przedsiębiorstw nowe, inteligentne rozwiązania. Intel aktywnie angażuje się w ich rozwój, a kilka z nich prezentuje w swojej warszawskiej siedzibie w specjalnym IoT lab. Produkty, które można na żywo zobaczyć w warszawskiej siedzibie Intela wspierają rozwiązania z zakresu medycyny, administracji publicznej, czy handlu.

- Smart Energy
Brak możliwości monitorowania, przewidywania i kontroli zużycia energii przez przedsiębiorstwa generuje większe koszty, przyczynia się do obniżenia efektywności
i zwiększa ryzyko niepotrzebnych przestojów. Router energetyczny 3City Smart Energy pozwala zarządzać przepływem energii wewnątrz lokalnej sieci i przekazuje na żywo informacje do administratorów systemu. Dzięki temu administrator może wyłączyć nieefektywne procesy lub na podstawie zebranych danych przygotować lepsze estymacje dla przyszłych projektów. Główną zaletą jest znaczne zmniejszenie kosztów energii poprzez zastosowanie przystępnego rozwiązania dedykowanego firmom z wielu branż. W wyniku zastosowania tego rozwiązania, powstają firmy takie jak np. Energomat, oferująca niższe stawki energii elektrycznej dla swoich klientów.

- Smart Parking
Dedykowane rozwiązania parkingowe dla centrów handlowych i firm często bazują na starych metodach przekazywania danych. Aby rozwiązania te były atrakcyjne dla klienta, wymagają dużych skal implementacji. Technologia Smart Parking to inteligentny system, który jest prosty w skalowaniu i implementacji, umożliwia efektywne zarządzanie miejscami parkingowymi. Użytkownicy, przy pomocy aplikacji, mogą sprawdzać status miejsc parkingowych, rezerwować je, a nawet poprosić o nawigację do wskazanego miejsca. Najważniejszą zaletą tego rozwiązania jest więc przede wszystkim komfort użytkowników i możliwość rezerwacji miejsca parkingowego z wyprzedzeniem, poprzez aplikację mobilną.

- Smart Tele Medicine
Długie kolejki do lekarza, a co za tym idzie utrudniony kontakt jest częstym powodem tego, że pacjenci bagatelizują lub ignorują symptomy, które mogą mieć poważne konsekwencje zdrowotne. Jest to szczególnie istotne w przypadku osób starszych. Rozwiązanie Tele Medicine firmy Comarch działające na podzespołach Intela, umożliwia pacjentom przeprowadzenie podstawowych badań w zaciszu swojego domu oraz ich konsultacji z lekarzem, mającym dostęp do wyników i historii zdrowotnej danego pacjenta w czasie rzeczywistym. Dzięki temu regularne przeprowadzanie testów pozwala szybciej i dokładniej zdiagnozować chorobę, co z kolei obniża koszty przyszłego leczenia oraz zwiększa szanse na powodzenie leczenia.

- Smart Video Analytics
Dotychczas nie opracowano rozwiązania, które wykorzystywałoby zaawansowaną analitykę wideo w małych i średnich lokalach handlowych. Inteligentna analiza zaprojekowana przez Infocam zwiększa bezpieczeństwo, usprawnia obsługę klienta oraz zapewnia lepsze zagospodarowanie powierzchni sprzedażowej. Co ważne, umożliwia m.in. liczenie klientów w kolejce, analizę ich przemieszczania się po sklepie i stopień zainteresowania produktem. Dodatkowo system zapewnia też optymalizację pracy kasjerów.

- Smart Waste Management
Firmy zarządzające odpadami planują często nieefektywne trasy przejazdu śmieciarek, odwiedzając często puste kosze na śmieci. Z perspektywy biznesowej takie działanie jest nieefektywne i generuje niepotrzebne, dodatkowe koszty. System Smart Waste Management pozwala udoskonalić działania firm poprzez monitoring poziomu zapełnienia koszy na śmieci, dzięki czemu trasa pojazdów zostaje maksymalnie zoptymalizowana. To z kolei bezpośrednio przekłada się na obniżenie kosztów operacyjnych nawet o 70%.

- Smart Machines – Hiab
Praca dźwigów wymaga stałego monitoringu oraz efektywnego zarządzania nimi zarówno podczas okresu gwarancyjnego, jak i po jego zakończeniu. Lepsza kontrola przestrzegania przez klienta postanowień gwarancyjnych to niezwykle istotna kwestia, ponieważ nieprawidłowa eksploatacja sprzętu prowadzi do jego uszkodzenia, a w efekcie skutkuje wysokimi kosztami naprawy. Rozwiązanie Internetu rzeczy dostarczone przez Intel dla firmy Hiab zawiera serię czujników zamontowanych na dźwigu, które monitorują ładunek, ciśnienie, wibrację oraz korelują je z danymi z komputera pokładowego, które następnie są magazynowane i wysyłane do chmury. Wnioski pozwalają ocenić, czy klient wykorzystuje sprzęt zgodnie z jego przeznaczeniem. Dzięki takiemu zastosowaniu możliwa jest duża redukcja kosztów programów gwarancyjnych, jak również lepsze zrozumienie sposobów używania maszyn. Kolejną ogromną korzyścią jest wykorzystanie systemu do zbudowania nowego modelu biznesowego, gdzie sprzęt oferowany jest w modelu wynajmu jako usługa, a klienci płacą za masę podnoszonego towaru.