« Powrót do artykułu

Są podstawy do wstrzymywania postępowań w sprawach ryczałtów za noclegi

Kwestia pozwów o wypłatę zaległych ryczałtów za noclegi kierowców w kabinach ciężarówek to dziś ogromny problem dla branży transportowej. Po zeszłorocznej uchwale Sądu Najwyższego (sygn. akt II PZP 1/14) stwierdzającej, że miejsce w kabinie pojazdu nie stanowi zapewnienia bezpłatnego noclegu, suma roszczeń kierowców wobec firm przekracza 2 mld zł. Przepisy zostały co prawda zaskarżone do Trybunału Konstytucyjnego, ale do rozstrzygnięcia sprawy daleko.

Tir

żródło: ShutterStock

Samo złożenie wniosku do TK może być przesłanką do wstrzymania biegu konkretnych spraw przed sądami.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (3)

  • MichałWW(2015-06-19 11:45) Zgłoś naruszenie 10

    Sąd Apelacyjny we Wrocławiu orzekł niedawno, że nie można zawieszać postępowań o ryczałty za noclegi.

    Odpowiedz
  • adam(2015-08-28 00:33) Zgłoś naruszenie 10

    zacznijmy mówić o tym, że 90 % firm transportowych księguję owe ryczałty za nocleg lecz ich nie wypłaca.
    przez wiele lat nie widziano żadnych wad w systemie bo miło tak za każdego kierowcę wyłudzić kilka tysięcy.
    teraz sytuacja się skomplikowała bo się kierowcy zoriętowali
    mam jeszcze jedną uwagę:
    jeżeli w jakiś sposób doprowadzono by do sytuacji, że ryczałty za nocleg okazałyby się nienależne to na ile miliardów złotych trzeba będzie złożyć korekty do us w związku z zaksięgowanymi ryczałtami.
    ku rozwadze to działa w dwie strony.
    ciktórzy prowadzili biznes uczciwie śpią spokojnie a reszta wychodzi z siebie

    Odpowiedz
  • zdegustowany (2017-08-29 01:01) Zgłoś naruszenie 00

    Nie ! Pan Wroński opowiada w tej publikacji niestworzone rzeczy niezgodne z procedurą KPC ! Niektóre sądy np we Wrocławiu zawieszały postępowania czekając na to co się będzie działo ale większość zgodnie z KPC odmawiała zawieszenia postępowania ze względów proceduralnych, ponieważ KPC nie przewiduje w ogóle możliwości zawieszenia postępowania z uwagi na złożenie do TK skargi konstytucyjnej. Ponadto, sędzia TK w trakcie posiedzenia wyraźnie wskazał na ewidentne "niedoróbki" w skardze. W efekcie mamy wyrok "potworka", który odnosi się tylko do niektórych kierowców (międzynarodowych) a co gorsze usunięto część bardzo potrzebnych przepisów KP, które dawały możliwość dobrowolnej wypłaty ryczałtów noclegowych. Stąd w konsekwencji powstała uzasadniona wątpliwość czy można wypłacać ryczałty noclegowe zwolnione ubruttowienia, co stanowiło podstawę przewagi polskiego transportu nad zachodnim. W mojej ocenie kolejny raz okazało się, że działania tego pana przynoszą bardzo wątpliwe efekty dla branży TSL. Chciałbym poznać choćby jedno działanie tego pana, które okazało się ewidentnym sukcesem i to jego sukcesem a nie sukcesem innych osób, pod które się "podpiął" pięknymi frazesami.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!