Czy polskie firmy wykorzystują e-learning do rozwijania kompetencji – na to pytanie mają odpowiedzieć badania, które rozpoczyna agencja translatorska Skrivanek Polska.

Jak informuje firma, badania zobrazują funkcjonowanie e-learningu w polskich przedsiębiorstwach a także świadomość stosowania tej nowej metody poprawiania efektywności wykorzystania zasobów pracowniczych.

Badaniem zostaną objęci zarówno przedstawiciele pracodawcy – Human Resources Managerzy, jak i szeregowi pracownicy. Badania potrwają do września. Są one realizowane we współpracy z szeregiem ogólnopolskich partnerów.

Ponieważ metoda jest wciąż stosunkowo młoda – wiele osób wciąż nie do końca ma świadomość potencjału takiego nauczania. Z tego samego względu do tej pory niewiele podmiotów podejmowało się badania rzeczywistego wykorzystania e-learningu.

Badania E-learning i Blended Learning w biznesie 2012 mają to zmienić i pomóc uzyskać następujące informacje:

Kwalifikacje z jakich dziedzin są najczęściej podnoszone przy użyciu tych metod?
Jakie są korzyści z wykorzystywania e-learningu?
Czy e-learning dobrze się sprawdza w nauczaniu języków obcych?
Jakie są plany rozwoju polskich firm pod kątem nauczania zdalnego?
Jakie oczekiwania ma pracodawca względem pracowników, którzy ukończyli taki kurs? Jak są dobierane kursy e-learningowe?



Badania zostaną przeprowadzone w kilkuset polskich firmach. Ankiety będą wypełniać zarówno Human Resources Managerzy, jak i pracownicy wykonawczy.

Akcja gromadzenia odpowiedzi rozpoczyna się we wrześniu 2012 roku. Planowany termin zakończenia badań to październik. Wtedy nastąpi podsumowanie odpowiedzi i przygotowanie wyników i wniosków. Na koniec opublikowany zostanie pełny raport w uwzględnieniem komentarzy ekspertów branży.

Za organizację badania odpowiada Skrivanek Polska. Badania są realizowane we współpracy z partnerami takimi jak HR News, Most Wanted HR Consulting Group oraz Outsourcing Magazine. Patronat medialny objęła Valkea Media, wydawca magazynu Warsaw Business Journal.

Zobacz ankietę