Telewizja

10 marca 2020 r.

Jacek Kurski

Łopiński tymczasowym prezesem TVP. Kurski zostanie doradcą zarządu10 marca 2020 r.

Chciałem zaznaczyć, że to jest czasowe oddelegowanie z rady nadzorczej do pełnienia funkcji prezesa zarządu i ja je tak będę traktował - powiedział podczas wtorkowej konferencji prasowej Maciej Łopiński, p.o. prezesa zarządu Telewizji Polskiej. Powiedział również, że zaproponuje Jackowi Kurskiego funkcję doradcy.

9 marca 2020 r.

Elżbieta Rutkowska

Dwa miliardy na misję wyborczą [OPINIA]9 marca 2020 r.

Telewizja Polska nie dostanie finansowej zapaści. Przynajmniej nie w tym roku. Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o radiofonii i telewizji oraz ustawy o opłatach abonamentowych, więc do mediów publicznych w formie obligacji trafi 1,95 mld zł z podatków.

5 marca 2020 r.

Andrzej Duda

2 mld dla TVP: Czy strzelba w postaci weta wypali?5 marca 2020 r.

Jeśli można mówić o jakichś milowych kamieniach kampanii wyborczej, to prezydent zbliża się właśnie do jednego z nich. Jutro mija termin, w którym musi podjąć decyzję, co zrobić ze słynnymi 2 mld zł dla TVP i dla Polskiego Radia. Osoby z otoczenia Andrzeja Dudy jeszcze wczoraj mówiły nam, że w tej chwili najbardziej prawdopodobnym wariantem jest zawetowanie ustawy.

27 lutego 2020 r.

Elżbieta Rutkowska

Rutkowska: Byle nie oglądać „Wiadomości”27 lutego 2020 r.

Temidę zazwyczaj przedstawia się z opaską na oczach. To symbol bezstronności. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji robi wszystko, by pozostać równie ślepa jak mityczna córka Uranosa i Gai. W przypadku regulatora rynku mediów jest to symptom bezradności.

12 grudnia 2019 r.

Sygnał telewizyjny przesyłany drogą naziemną będzie w przyszłym roku odbierało co najmniej 450 mln gospodarstw domowych na świecie – przewiduje Deloitte w najnowszej edycji raportu „Prognozy dla sektora technologii, mediów i telekomunikacji”.

Anteny wciąż podtrzymują tradycyjną telewizję12 grudnia 2019 r.

Sygnał telewizyjny przesyłany drogą naziemną będzie w przyszłym roku odbierało co najmniej 450 mln gospodarstw domowych na świecie – przewiduje Deloitte w najnowszej edycji raportu „Prognozy dla sektora technologii, mediów i telekomunikacji”.

7 września 2019 r.

Karolina Lewestam

Lewestam o polaryzacji mediów: Gięcie pały, czyli szaleństwo jako narzędzie normalności7 września 2019 r.

W pewnym momencie – pewnie gdzieś w okolicach katastrofy smoleńskiej – polski obywatel miał okazję na własnej skórze doświadczyć Wielkiego Wybuchu. Wybuch ów nie dotyczył co prawda całości wszechświata, a jedynie jego medialnego podzbioru: oto media z hukiem rozpadły się na dwoje i zaczęły się od siebie oddalać, mknąc jak gwiazdy i planety w coraz dalszą i dalszą nieskończoność. Innymi słowy, mamy do czynienia z coraz bardziej szaloną polaryzacją. Im „Newsweek” bardziej liberalnie, tym „Do Rzeczy” bardziej w prawo; im NaTemat dalej w III RP, tym wPolityce bardziej w IV RP. TVP z prędkością światła rozjeżdża się z TVN; co zhejtuje „Wyborcza”, to hejtuje ją w trójnasób. Także i w ramach większych skupisk gwiezdnych powiększają się odległości – media lewicowe oddalają się od tych lewicowszych; Polskie Radio idzie w prawo nieporównanie wolniej niż taka na przykład „Gazeta Warszawska”, która, całkiem możliwe, dotarła już na sam skraj nieskończoności. Czy tylko w Polsce? Ależ nie. Widmo polaryzacji krąży nad Zachodem i rozstrzeliwuje media, coraz częściej napędzane radykalizującymi z natury algorytmami Facebooka, YouTube’a i Twittera. Wraz z mediami, jak sądzimy, na gwiezdnych archipelagach oddala się od siebie sfragmentaryzowana populacja.

Galerie