BrandZ 2014: Coca-Cola, Apple czy Google? Oto najcenniejsze marki na świecie

Ośrodek badawczy Millward Brown przygotował najnowszą edycję prestiżowego rankingu BrandZ, który prezentuje 100 najcenniejszych marek na świecie. W tym roku obyło się bez większych sensacji, choć przetasowanie na pozycji lidera rankingu można uznać za pewną niespodziankę. Co ciekawe, łączna wartość wszystkich marek z TOP100  podwoiła się od czasu opublikowania pierwszego rankingu  i wynosi obecnie ponad 2,9 bln dolarów. Prezentujemy dziesięciu zwycięzców tegorocznej edycji BrandZ.

amazon, amazon.com

żródło: Bloomberg

Miejsce 10. Amazon

Wartość marki: 64,255 mln dolarów
Zmiana wartości marki w ciągu ostatniego roku: 41%
Pozycja w poprzednim rankingu: 14 Listę 10 najcenniejszych marek na świecie otwiera Amazon, który awansował o 4 pozycje w stosunku do roku poprzedniego. Firma Jeffa Bezosa już dawno wyszła poza ramy tradycyjnej księgarni internetowej. Amazon chce być (a w zasadzie już jest) biznesowym hegemonem. Świadczy o tym plan zbudowania specjalnych dronów, które już za kilka lat będą dostarczać przesyłki do klientów firmy. W najbliższych planach Amazona pojawia się również akcent polski. To w naszym kraju spółka planuje stworzenie trzech centrów logistycznych - 2 we Wrocławiu oraz 1 w Poznaniu.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!