Lot na czas: ranking najbardziej punktualnych linii lotniczych

FlightStats – amerykańska firma gromadząca informacje z branży lotniczej  – ogłosiła doroczną listę linii lotniczych nagrodzonych za punktualność obsługi pasażerów. Wyróżnienia przyznano w ośmiu kategoriach. Zobacz, która linie okazały się najsolidniejsze.

  • <b>Najbardziej punktualna duża linia międzynarodowa</b>
<br></br>
<b>Zwycięzca:</b> Japan Airlines
<br></br><b>Finaliści:</b>
Air New Zealand, ANA, Delta Air Lines, Iberia, Japan Airlines, KLM, Korean Air Lines, Lufthansa, SAS
and Studia
<br>
Aby znaleźć się w gronie analizowanych do zestawienia, linia lotnicza musiała mieć przynajmniej 1 000 regularnych połączeń w przynajmniej trzech regionach świata. Ostatecznie pod uwagę wzięto 31 linii, które łącznie wykonały 7,6 miliona lotów w zeszłym roku.
  • <b>Najbardziej punktualna grupa przewoźników</b>.
<br></br>
<b>Zwycięzca:</b> Japan Airlines 
<br></br><b>Finaliści:</b>
Air New Zealand, Alaska Airlines , Alitalia, ANA, COPA, Finnair
, Japan Airlines, KLM, Lufthansa oraz SAS. 
<br>
W tym zestawieniu ujęto 15 grup przewoźników lotniczych, które łącznie wykonały w zeszłym roku 11,9 mln lotów. Wszystkie grupy uzyskiwały punktualność przynajmniej na poziomie 83 proc.
  • <b>Najbardziej punktualna tania linia lotnicza</b>. 
<br></br>
<b>Zwycięzca:</b> Thai Air Asia (91,42% odlotów i 90,85% przylotów o czasie)
<br></br><b>Finaliści:</b>
AirAsia, AirTran, Condor Flugdienst, Frontier Airlines, JetBlue Airways, Jetstar Airways, Southwest Airlines, Thai AirAsia, Virgin America oraz Vueling.
<br>
Metodologia rankingu stawiała wymaganie dostępności danych do analizy z przebiegu przynajmniej 90 proc. wykonanych lotów. Dwie największe tanie linie lotnicze na świecie – easyJet oraz Ryanair – nie spełniły tego kryterium, stąd nie zostały one ujęte w zestawieniu.
  • <b>Najbardziej punktualna linia w Europie</b>
<br></br>
<b>Zwycięzca:</b> KLM (85,57% odlotów i 88,03% przylotów o czasie)
<br></br><b>Finaliści:</b>
Aeroflot, Air France, Alitalia, British Airways, Condor Flugdienst, Iberia, KLM, Lufthansa, SAS oraz SWISS.
<br>
10 topowych linii europejskich ujętych w zestawieniu wykonało w ubiegłym roku niemal 2 mln lotów.
  • <b>Najbardziej punktualna linia w Azji</b>
<br></br>
<b>Zwycięzca:</b> Japan Airlines
<br></br><b>Finaliści:</b>
New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Japan Airlines, Jet Airways, Korean Air Lines, Qantas, Singapore Airlines, Thai Airways International oraz Virgin Australia International.
  • <b>Najbardziej punktualna linia w Ameryce Północnej</b>
<br></br>
<b>Zwycięzca:</b> Alaska Airlines 
<br></br><b>Finaliści:</b>
Air Canada, AirTran, Alaska Airlines, American Airlines, Delta Air Lines, JetBlue Airways, Southwest Airlines, United Airlines, US Airways oraz WestJet.
<br>
Do analizy zakwalifikowano 10 linii, które łącznie wykonały w 2013 r. niemal 5 mln lotów.
  • <b>Najbardziej punktualna linia w Ameryce Południowej</b>
<br></br>
<b>Zwycięzca:</b> Copa Airlines (93,24% odlotów i 89,83% przylotów o czasie)
<br></br><b>Finaliści:</b>
Aerolineas Argentinas, Avianca, Azul, Copa Airlines, Gol, LAN Airlines oraz TAM Linhas Aereas.
<br>
Badanie regionu Ameryki Południowej objęło tylko 7 linii, najmniej w całym rankingu. Wynika to z faktu, że tylko tyle przewoźników z tego regionu spełniło warunek progowy, czyli dostępność danych o przynajmniej 70 proc. wykonanych lotach. W innych regionach świata przewoźnicy byli poddawani analizie z przebiegu przynajmniej 90 proc. wykonanych lotów.
  • <b>Najbardziej punktualna linia w Afryce i na Bliskim Wschodzie</b>. 
<br></br>
<b>Zwycięzca:</b> Gulf Air (93,65% odlotów i 90,73% przylotów o czasie)
<br></br><b>Finaliści:</b>
EgyptAir, El Al, Emirates, Ethiopian Airlines, Gulf Air, Qatar Airways, Royal Jordanian, Saudia, South African Airways oraz Turkish Airlines.
statystyki

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!