« Powrót do artykułu

Spadły wpływy reklamowe gazet, ale DGP na plusie

W pierwszym półroczu cennikowe wydatki na reklamę w dziennikach zmniejszyły się o prawie 13 proc. Od stycznia do czerwca br. reklamodawcy cennikowo wydali 653,3 mln zł na kampanie w dziennikach – to kwota bez autopromocji i przed uwzględnieniem indywidualnie negocjowanych rabatów.

Gazety

żródło: ShutterStock

Z danych Kantar Media wynika ponadto, że największe wpływy z tego tytułu – 147,8 mln zł – miała „Gazeta Wyborcza” (Agora), która jednak zanotowała spadek o 14 proc. Po kilkadziesiąt milionów złotych ze sprzedaży reklam uzyskały: „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), „Rzeczpospolita” (Gremi Media) i „Super Express” (Grupa ZPR Media), także notując spadki, odpowiednio o 5 proc., 20 proc. i 18,5 proc.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!