Reklamodawcy z listy stu największych spółek wydali 60 proc. więcej na reklamę w YouTube niż w poprzednim roku - podała spółka w przeddzień wideokonferencji, która ma się odbyć w Los Angeles.

Choć video portal należący do Google nie podał liczb, prezes finansowa Google'a Ruth Porat mówiła ostatnio o znaczącym wzroście przychodów YouTube.

Portal korzysta z rosnącej aktywności pokolenia 18-34 latków na YouTube.

Rynek cyfrowego video wzrósł w zeszłym roku o 52 proc. do 5,8 mld dolarów - podaje firma badawcza E-Marketer. Oczekuje się, że w tym roku wzrośnie o 34 proc. do 7,8 mld dolarów.

YouTube ma około 19,3 proc. tego rynku i ma zamiar zwiększyć swój kawałek tortu do 20 proc. w tym roku. Będzie musiał jednak stawić czoło konkurencji ze strony Facebooka, Twittera i Snapchata, które także chcą położyć większy nacisk na reklamę video.