Rozwój nowych technologii nie oznacza śmierci telewizji - wynika z najnowszego raportu firmy doradczej Deloitte. Przeciwnie - do końca tego roku 50 milionów gospodarstw domowych na świecie może mieć co najmniej dwa abonamenty płatnej telewizji.

Bardzo popularna będzie usługa VOD, czyli wideo na żądanie, co z kolei przełoży się na spadającą sprzedaż płyt DVD. Autorzy raportu dodają, że na przykład w Polsce już to widać, ponieważ z rynku znikają niektóre sieci wypożyczalni tego typu filmów.

W tym roku będzie rosła popularność różnego typu kursów edukacyjnych on-line, coraz większym zainteresowaniem będą się cieszyć także internetowe wizyty lekarskie. Chodzi o proste porady, na przykład wypisane recepty.

Z raportu wynika poza tym, że największe firmy branży telekomunikacyjnej coraz częściej będą się interesowały osobami powyżej 55 roku życia.

W tym roku poza tym, wartość praw do transmisji ważnych wydarzeń sportowych zwiększy się do ponad 24 miliardów dolarów, czyli 14 procent w porównaniu z 2013 rokiem.