statystyki

Koniec z reklamą e-papierosów. Facebook i Instagram będą kasować konta

autor: Klara Klinger, Patrycja Otto31.07.2019, 08:12; Aktualizacja: 31.07.2019, 08:14
Instagram

Eksperci uważają, że decyzja Facebooka i Instagrama to krok w dobrym kierunku, na którym zyskają też polscy konsumencźródło: Materiały Prasowe

Facebook i Instagram wprowadzają zakaz reklamy elektronicznych papierosów. Te portale społecznościowe przygotowały nową politykę dotyczącą sprzedaży i reklamy alkoholu oraz wyrobów tytoniowych, w tym e-papierosów. Nowe zasady wchodzą dziś w życie. Posty, profile i grupy postępujące wbrew nowym regułom będą usuwane – zapowiadają serwisy.

Grupy dla fanów e-papierosów, profile firm sprzedających wyroby tytoniowe, zachęcanie do sięgania po używki – to wszystko może zostać zlikwidowane. Decyzja internetowych gigantów zbiegła się w czasie z burzą medialną w USA. Mówi się tam, że za „epidemię e-papierosów” wśród młodzieży odpowiedzialne są właśnie portale społecznościowe.

I choć Facebook tego oficjalnie nie przyznaje (rzeczniczka Facebooka przekonywała w mediach, że prace dotyczące zmiany polityki zostały podjęte dużo wcześniej), eksperci są zgodni: jest korelacja czasowa między posunięciem Facebooka a ukazaniem się raportu amerykańskiej agencji żywności i leków FDA. Wynikało z niego, że e-papierosy były najczęściej używanymi wyrobami tytoniowymi przez młodzież za oceanem.

W 2018 r. ponad 3,6 mln uczniów szkół średnich i wyższych w Stanach Zjednoczonych było użytkownikami e-papierosów. To ponad dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Do tej pory od lat utrzymywała się tendencja spadkowa, jeżeli chodzi o sięganie przez młodzież po używki tytoniowe. W zeszłym roku trend się odwrócił, co zdaniem FDA może przekreślić dotychczasowy sukces w walce z uzależnieniem wśród młodych.


Pozostało jeszcze 72% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane