statystyki

Koniec z reklamą e-papierosów. Facebook i Instagram będą kasować konta

autor: Klara Klinger, Patrycja Otto31.07.2019, 08:12; Aktualizacja: 31.07.2019, 08:14
Instagram

Eksperci uważają, że decyzja Facebooka i Instagrama to krok w dobrym kierunku, na którym zyskają też polscy konsumencźródło: Materiały Prasowe

Facebook i Instagram wprowadzają zakaz reklamy elektronicznych papierosów. Te portale społecznościowe przygotowały nową politykę dotyczącą sprzedaży i reklamy alkoholu oraz wyrobów tytoniowych, w tym e-papierosów. Nowe zasady wchodzą dziś w życie. Posty, profile i grupy postępujące wbrew nowym regułom będą usuwane – zapowiadają serwisy.

Grupy dla fanów e-papierosów, profile firm sprzedających wyroby tytoniowe, zachęcanie do sięgania po używki – to wszystko może zostać zlikwidowane. Decyzja internetowych gigantów zbiegła się w czasie z burzą medialną w USA. Mówi się tam, że za „epidemię e-papierosów” wśród młodzieży odpowiedzialne są właśnie portale społecznościowe.

I choć Facebook tego oficjalnie nie przyznaje (rzeczniczka Facebooka przekonywała w mediach, że prace dotyczące zmiany polityki zostały podjęte dużo wcześniej), eksperci są zgodni: jest korelacja czasowa między posunięciem Facebooka a ukazaniem się raportu amerykańskiej agencji żywności i leków FDA. Wynikało z niego, że e-papierosy były najczęściej używanymi wyrobami tytoniowymi przez młodzież za oceanem.

W 2018 r. ponad 3,6 mln uczniów szkół średnich i wyższych w Stanach Zjednoczonych było użytkownikami e-papierosów. To ponad dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Do tej pory od lat utrzymywała się tendencja spadkowa, jeżeli chodzi o sięganie przez młodzież po używki tytoniowe. W zeszłym roku trend się odwrócił, co zdaniem FDA może przekreślić dotychczasowy sukces w walce z uzależnieniem wśród młodych.


Pozostało 72% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane