statystyki

Celebryci przynoszą stacjom setki milionów złotych

autor: Elżbieta Rutkowska15.01.2019, 06:30; Aktualizacja: 15.01.2019, 06:49
Telewizji publicznej największych przychodów przysparza duet Rafał Brzozowski i Izabella Krzan, prowadzący w Dwójce „Koło fortuny”.

Telewizji publicznej największych przychodów przysparza duet Rafał Brzozowski i Izabella Krzan, prowadzący w Dwójce „Koło fortuny”.źródło: ShutterStock

Najbardziej dochodowy od lat jest program Magdy Gessler w TVN.

Czołowa trójka osób prowadzących programy telewizyjne pozwoliła nadawcom w ubiegłym roku zarobić na reklamach ponad 0,5 mld zł. To suma oparta na danych cennikowych, które nie uwzględniają rabatów, ale nawet po ich potrąceniu pozostaje kilkaset milionów złotych, które wpłynęły na konta stacji.

Na czele zestawienia przygotowanego przez dom mediowy MullenLowe MediaHub od kilku lat utrzymuje się Magda Gessler – i co roku przynosi TVN więcej pieniędzy. W 2018 r. ze sprzedaży czasu reklamowego przy „Kuchennych rewolucjach” stacja uzyskała 233 mln zł (według oficjalnego cennika). Tym samym restauratorka pobiła swój rekord z poprzedniego roku o ponad 33 mln zł. Gessler od 2010 r. prowadzi reality show, w którym odwiedza podupadłe restauracje i w bezceremonialny sposób pokazuje ich właścicielom, jak podnieść jakość obsługi i dań. Jej sposób bycia i niesłabnąca popularność tematyki kulinarnej w telewizji sprawiają, że program wciąż ogląda ponad 2 mln widzów.

Michał Bakalarczyk, ekspert rynku TV w Mullen Lowe MediaHub, podkreśla, że TVN umiejętnie dyskontuje dobre wyniki oglądalności „Kuchennych rewolucji”. – Są monetyzowane poprzez emisję powtórek w ciągu dnia, co w konsekwencji prowadzi do generowania dużej liczby spotów. Ten program jest maszynką do zarabiania pieniędzy – tłumaczy Bakalarczyk. W iosną i jesienią powtórki są nadawane rano i wczesnym popołudniem, a zimą i latem także w prime time, czyli w najatrakcyjniejszym paśmie wieczornym. Ceny reklam przy audycji Magdy Gessler należą do najwyższych w TVN. Nawet teraz w styczniu, gdy stacja przypomina już pokazywane odcinki, za 30-sekundowy spot trzeba zapłacić nawet 28,2 tys. zł. Dla porównania, reklama przy najdroższym programie TVN, niedzielnych „Faktach”, kosztuje 34,5 tys. zł.


Pozostało jeszcze 73% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane