Prasowy optymizm z niepokojem w tle

autor: Elżbieta Rutkowska27.11.2018, 08:00; Aktualizacja: 27.11.2018, 08:10
prasa, media, gazety

Eksperci większą szansę niż w reklamie widzą we wzmacnianiu modelu opłat abonamentowych za wydania cyfrowe.źródło: ShutterStock

Wpływy wydawców dzienników w Polsce będą spadać. Ale mniej niż w innych krajach

P erspektywy naszego rynku prasy na tle Europy i świata wyglądają wprawdzie dość dobrze, ale załamanie systemu dystrybucji z powodu kłopotów kolporterskiej firmy Ruch może ten obraz zaczernić.

Według firmy doradczej PwC do 2022 r. przychody ze sprzedaży prasy codziennej i publikowanych w niej reklam będą w Polsce spadały średnio o 0,6 proc. Tylko. Bo na świecie w tym czasie ten rynek będzie się kurczył średnio o 2,4 proc. rocznie. W Europie Środkowo-Wschodniej spadek będzie jeszcze szybszy – o 3 proc. W Europie Zachodniej obroty mają się zmniejszać o 3,2 proc.

PwC prognozuje, że przychody wydawców prasy codziennej w najbliższych latach będą wynosić nieco ponad 1,4 mld zł. Polska jest przy tym najzdrowszym rynkiem w Europie. Kurczenie się wpływów w tempie poniżej 1 proc. na Starym Kontynencie eksperci firmy przewidują jeszcze tylko dla Niemiec – 0,8 proc.


Pozostało jeszcze 68% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze FB:

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane