Badania te prowadziły przez pięć miesięcy od kwietnia ubiegłego roku będące nadawcami publicznymi Czeskie Radio i Czeska Telewizja przy współpracy Instytutu Socjologii Akademii Nauk Republiki Czeskiej. Rezultaty badań zaprezentuje nakręcony przez Czeską Telewizję film dokumentalny, który ma być całkowicie gotowy w kwietniu, ale daty jego emisji jeszcze nie wyznaczono - powiedziała agencji CTK rzeczniczka Czeskiej Telewizji Alżbieta Plivova.
Tylko 53 proc. respondentów mogłoby się obejść bez internetu, a bez telefonu komórkowego 51,5 proc., natomiast bez telewizji szczęśliwe byłoby 72,8 proc. ankietowanych, a bez gazet 83 proc. Jednocześnie zdecydowana większość młodych Czeszek i Czechów nie potrafi sobie wyobrazić życia bez przyjaźni (90 proc.) i bez miłości (83 proc.).
"Mamy do czynienia z potocznymi opiniami takimi na przykład, że jest to pokolenie, którego podstawowymi cechami są między innymi skupianie się na indywidualności i sobie samym, na technice i internecie, na coraz bardziej przenikniętym globalizacją świecie, na zmianach i elastyczności w większości sfer życia osobistego. Nasz film wiele z tych przekonań obala" - podkreśliła reżyserka dokumentu o tytule "Film Pokolenie What?" Ivana Pauerova. (PAP)