GLASPO Sp. z o.o. (Wrocław), firma zajmująca wysoką pozycję na międzynarodowym rynku w dziedzinie przetwórstwa szkła. Polskiej firmie zaufały m.in. takie marki, jak Samsung, Whirlpool, Zetor, Pesa, Solaris, czy Autosan.

Rozmowa z Anną Opas-Kwaśniewską, Prezes Zarządu GLASPO Sp. z o.o.

Co stanowi o osiągniętym sukcesie Państwa firmy?

Przede wszystkim ponad 30-letnie doświadczenie, które w perspektywie lat pozwoliło wyspecjalizować się w produktach z sukcesem dostarczanych do odbiorców na rynkach wielu państw świata. Nasze produkty z powodzeniem znajdują zastosowanie w wielu istotnych gałęziach gospodarki m.in. automotivie, kolejowej, budowlanej, morskiej oraz specjalistycznej.

Spółka w bieżącym roku została nominowana do nagrody – Najwyższa Jakość Quality International 2021. Czym dla Państwa jest pojęcie jakości i jakie wyznaczniki są istotne w podejmowanych działaniach, które przekładają się na podwyższanie standardów jakości?

Nasza polityka jakości jest zestawem nadrzędnych celów. Strategia GLASPO jest zorientowana na umiejętność słuchania naszych klientów, podążania za ich potrzebami oraz innowacjami i trendami, jakie wyznacza rynek, co ma bezpośredni wpływ na nasze dalsze podnoszenie kompetencji oraz samodoskonalenie się.

Jakie inwestycje i projekty zostały zrealizowane i wdrożone w zakresie podwyższania standardów jakości?

Wśród ostatnich tego typu działań warto wymienić na przykład wprowadzenie na rynek nowych okien dla wagonów kolejowych oraz autobusów, odpowiadające aktualnym standardom technologicznym.

W związku z tym, że funkcjonujemy w branży, w której obowiązują jedne z wyższych współczynników zużycia energii, dokonaliśmy inwestycji w odnawialne źródła w pełni zaspokajając nasze potrzeby w tym zakresie. Oczywiście nieustannie inwestujemy również w linie produkcyjne, czy podnoszenie kwalifikacji i kompetencji zespołu. Przez pryzmat utrzymania standardów jakości na najwyższym poziomie, starannie dobieramy również naszych dostawców surowców, komponentów i usług.

Podkreślamy potencjał i konkurencyjność polskich firm. Co w państwa działalności jest istotne, na jakich wartościach budowana jest marka GLASPO?

Jesteśmy polską, rodzinną firmą i staramy się tym samym wspierać rodzime podmioty. Na budowanie pozytywnego wizerunku marki składa się wiele elementów, począwszy od strategii, poprzez wizje biznesu, który poparty jest wiedzą, a przede wszystkim wysoko stawiana przez nas samych poprzeczka. W naszej kulturze organizacyjnej pragniemy każdego z klientów traktować na tyle indywidualnie, na ile jest to tylko możliwe. Stosując we wzajemnej współpracy, relacje partnerskie.

Firmę tworzą pracownicy, którzy są jej filarem. Ważna jest dbałość pracodawcy o ich potrzeby i rozwój. Jak ten aspekt kształtuje się w GLASPO?

Marka GLASPO, to nie tylko logo. To przede wszystkim ludzie. Stawiamy na pozytywne wewnętrzne relacje, co w konsekwencji przekłada się na wspólny sukces w pełni zaangażowanego zespołu. Nieustannie wszyscy uczymy się „mówić wspólnym językiem” co pozwala na identyfikację potrzeb ludzi tworzących nasz zespół oraz podejmowanie starań dążących do wspierania pracowników firmy w tym zakresie.

Jakie są dalsze perspektywy rozwoju spółki, wyzwania, z którymi trzeba będzie się zmierzyć w najbliższym czasie?

Staramy się być elastyczni, aby moc sprostać zmieniającej się rzeczywistości. Naszym celem jest ciągły rozwój i dalsze inwestycje na wielu płaszczyznach. Aby zakładane przez nas cele innowacyjne, stawały się rzeczywistością ku zadowoleniu naszych klientów oraz osobistej satysfakcji, która nas napędza do działania. Wychodząc naprzeciw realiom, z jakimi przyszło nam się zmierzyć, tj. inflacją, ograniczeniem podaży, wzrostem cen energii i surowców, zachwianiem łańcuchów dostaw, staramy się dokładać wszelkich starań, aby realizować naszą wizję i stawiane przed nami oczekiwania klientów oraz wyzwania rynkowe.