Rozmowa z Aleksandrą Szewczyk-Żak, Dyrektorką i Współwłaścicielką Fabryki Mebli BODZIO Bogdan Szewczyk sp. j.

Fabryka mebli BODZIO posiada wieloletni rodowód, wywodzący się z polskiego kapitału, a obecnie jest w Polsce liderem produkcji szerokiej gamy mebli. Pomimo pandemii nieustannie rozszerza asortyment.

Kilkadziesiąt lat naszej obecności na rynku to ogromny kapitał, nie tylko w wymiarze finansowym, ale także bogate doświadczenie i sukcesywne budowanie wizerunku marki. Okres pandemii skłonił nas przede wszystkim do rozszerzenia asortymentu produktów i usług, które trzeba było dostosować do nowych uwarunkowań. Zdecydowanie poszerzyliśmy grupę odbiorców, oferując coraz bardziej oryginalne wzory mebli, kładąc akcent na rozwiązania o bardziej nowoczesnej stylistyce.

Firma przez cały okres działalności wykazuje się dużą dynamiką wzrostu i ma na swoim koncie wiele osiągnięć. Co stanowi o sukcesie firmy BODZIO?

Filarem bezpieczeństwa przedsiębiorstwa jest jego rozwój, zwłaszcza w dłuższej perspektywie czasowej. Mam na myśli nie tylko aspekt finansowy, ale przede wszystkim zapewnienie odporności na problemy, jakie pojawiają się cyklicznie na rynku. Pandemia jest tylko jednym z nich. Nasz sukces, to przede wszystkim skuteczność w opieraniu się takim trudnościom, przy jednoczesnym zachowaniu stabilnego rozwoju, poprzez realizację nowych inwestycji, które pozwalają nam utrzymać odpowiednio wysoki poziom produkcji i zatrudnienia. Daje nam to także silne narzędzie do wzmacniania pozycji, co konsekwentnie realizujemy od lat.

Głównym obszarem Państwa działalności jest Polska. Czym BODZIO wygrywa na tle konkurencji?

Przede wszystkim bardzo dobrze znamy rodzimy rynek i wnikliwie badamy jego potrzeby już od kilku dekad i wiemy, że jest coraz bardziej wymagający. Musimy zatem dysponować coraz mocniejszymi argumentami. Naszym atutem pozostaje liczna sieć własnych firmowych salonów na terenie całego kraju, ciągle poszerzana oferta usług oraz poziom cen, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów.

W jakich kierunkach planowany jest rozwój?

Od kilku lat nasz asortyment przeszedł gruntowne przeobrażenie. Dzisiaj w ofercie znajdują się nie tylko meble i sprzęt AGD, ale także tysiące produktów wyposażenia wnętrz. Oferta stała się więc bardziej kompleksowa. Nadal intensywnie rozwijamy sieć salonów, a sklep internetowy stał się doskonałym narzędziem dla tych, którzy preferują taką formę dokonywania zakupów. Równolegle rozbudowujemy i modernizujemy park maszynowy. Zaawansowane technologie, to nie tylko wyższa jakość i wydajność, ale przede wszystkim możliwość sprostania najnowszym trendom we wzornictwie mebli.

Rozmawiała Magdalena Tułecka

ikona lupy />
fot. materiały prasowe