Korzenie Banku Spółdzielczego w Pruszczu Gdańskim sięgają 1946 r. To instytucja oparta wyłącznie o polski kapitał. Na przestrzeni 75 lat Bank wyrósł na dobrze zorganizowaną, stabilną instytucję finansową,
z wypracowanym dużym kapitałem własnym o olbrzymim potencjale rozwoju.

Jak zaznacza Jacek Wegner, Prezes Zarządu Banku, instytucja ta swoją obecną dobrą pozycję zawdzięcza dobrze wykształconej kadrze pracowniczej, otwartej na innowacyjne technologie i projekty. To dzięki niej wdrażane są nowe produkty i usługi.

Proces cyfryzacji w bankowości stał się faktem i nie ominął on Banku Spółdzielczego w Pruszczu Gdańskim, który z myślą o klientach, wprowadził wiele rozwiązań opartych o elektroniczne rozwiązania. Niektóre usługi wdrożone zostały we współpracy z SGB Bankiem, jak: BLIK, SGB ID, SGB Mobile.

Odwaga wprowadzania nowych rozwiązań, otwartość na zmieniające się uwarunkowania i podążanie w zgodzie z obowiązującymi trendami,
z zachowaniem dotychczas wypracowanych standardów spowodowały, że pruszczański BS rozwijał się przez ostatnie lata niezwykle dynamicznie. Pozyskano wielu nowych klientów, akceptując przy tym umiarkowany poziom generowanego ryzyka. Wielkim atutem Banku jest także czas podejmowania decyzji, co w obecnej rzeczywistości jest niezwykle ważne.

Bank zawdzięcza również swoją pozycję dzięki zaangażowaniu w kulturalne, społeczne i gospodarcze życie regionu. Tak, jak wszystkie banki spółdzielcze, społeczną odpowiedzialność BS w Pruszczu Gdańskim ma wpisaną w filozofię swojego działania. Zostało to docenione przez wiele instytucji, które uhonorowały go licznymi nagrodami. W ostatnim czasie były to m.in. Bank Roku 2020, Promotor Wiedzy, czy nagroda PRFPK w Gdańsku. Aktualnie, w jubileuszowym roku 75-lecia Banku, ubiega się on o godło QI 2021 w programie Najwyższa Jakość Quality International.

Joanna Chrustek