– Po ponad 25 latach istnienia na rynku można popaść w pewną rutynę, jednak jako CSL zawsze unikaliśmy standardowych rozwiązań i chodzenia na skróty. Moja natura i fakt, że nasz zespół zawsze zmotywowany jest do tego, by szukać nowych możliwości, sprawiają że znajdujemy szanse do rozwoju tam, gdzie inni odpuszczają. Przykładem jest nasza obecność na rynku brytyjskim w czasie Brexitu czy budowanie relacji z sektorem offshore, kiedy nie uznawano go jeszcze za perspektywiczny – mówi Laura Hołowacz,Prezes Grupy CSL.
Aktualna siedziba firmy mieści się w Szczecinie w odrestaurowanym przez CSL zabytkowym budynku Starej Rzeźni na Łasztowni (portowa wyspa historycznej części Szczecina). Są tam m.in. Oddziały Spedycji Morskiej, Lądowej oraz Agencja Celna. Spółka posiada także oddziały w Świnoujściu i Gdyni. – Nasza aktywność w ostatnim czasie to także obecność na ważnych wydarzeniach branżowych na świecie. Odwiedzamy targi m.in. w Dubaju, Londynie czy Dusseldorfie. Również i my zapraszamy przedsiębiorców z całego świata do Szczecina, gdzie organizujemy m.in. konferencję Intermodal in Poland. Tegoroczna odbyła się we wrześniu i była jedną z największych w tej branży w naszym regionie – zaznacza Przemysław Hołowacz, dyrektor ds. rozwoju Grupy CSL.
CSL stanowią nie tylko spółki spedycyjne, agencje celne, czy magazyny logistyczne, ale także m.in. projekt pierwszego suchego terminala intermodalnego w woj. zachodniopomorskim, dzięki któremu region będzie niezależny logistycznie. Niezmiernie ważną częścią Grupy są podmioty zajmujące się działalnością społeczną, realizowaną w Centrum Kultury Euroregionu „Stara Rzeźnia”, poprzez Fundację Moja Łasztownia czy księgarnię i sklep Kubryk Literacki. – Jesteśmy nowoczesną firmą sektora TSL, która zdaje sobie sprawę, że dywersyfikacja jest drogą do rozwoju. W taki sposób działamy niemal na całym świecie, a tym, na co najbardziej obecnie stawiamy jest transport intermodalny. Ponadto, jako jedna z pierwszych firm TSL w Polsce uzyskaliśmy certyfikację ESG, która sprawiła, że w skali globalnej mamy opinię przedsiębiorstwa jeszcze bardziej odpowiedzialnego społecznie – mówi P. Hołowacz, a prezes L. Hołowacz dodaje: – Mamy fantastyczny, bardzo rozwojowy zespół, a nasze relacje z klientami nie ograniczają się do biznesu. Jesteśmy partnerami, wymieniamy się informacjami, doświadczeniami, dzielimy się wiedzą. Firmy, z którymi od lat współpracujemy wiedzą, że mogą zwracać się do nas nawet z nietypowymi oczekiwaniami, a my potraktujemy je jako wyzwanie. Biznes musi być społeczny, a integracja i networking sprzyjają rozwijaniu go na trwałych fundamentach.
Joanna Chrustek