Najwyższa jakość, bezpieczeństwo i stały, zrównoważony rozwój, zarówno w odniesieniu do przedsiębiorstwa, jego pracowników, jak i środowiska naturalnego, to główne kryteria jakimi kieruje się nowoczesne przedsiębiorstwo produkcyjne, jakim jest Phillips Poland Sp. z o.o. Ten światowy producent złączy elektrycznych i pneumatycznych dla motoryzacji, których znaczna część powstaje w fabryce pod Pabianicami, aktywnie odpowiada na zmiany zachodzące na rynku.

Produkty Phillips znajdują się dziś w niemal każdej produkowanej na świecie ciężarówce i naczepie. Z uwagi na ich kluczowe znaczenie w zakresie bezpieczeństwa, ich jakość jest kwestią bezdyskusyjną. – To jeden z filarów naszego rozwoju, w który wpisuje się społeczna odpowiedzialność, zwłaszcza w kontekście polityki pracowniczej i ochrony środowiska – mówi Julita Mazurkiewicz, Prezeska Zarządu Phillips Poland Sp. z o.o., i dodaje: – Ponosimy odpowiedzialność za decyzje na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatycznym. Kładziemy nacisk na zrównoważony rozwój, zarówno poprzez tworzenie produktów bezpiecznych dla środowiska, jak i propagowanie innowacyjnych rozwiązań proekologicznych w całej branży.

Phillips stale podnosi efektywność energetyczną i ogranicza emisję CO2. Modernizowany jest park maszynowy, wdrażane nowoczesne rozwiązania
i technologie. – Rozwijamy produkcję w obiegu zamkniętym, dążymy do minimalizacji zużycia zasobów. Tak projektujemy nasze produkty, aby po zakończeniu użytkowania możliwy był ich łatwy demontaż i recykling. Jednocześnie stosując coraz nowocześniejsze technologie dajemy im dłuższą żywotność czy możliwość łatwej naprawy – zaznacza J. Mazurkiewicz.

Odpowiedź na zmieniające się tendencje ma również odniesienie do polityki pracowniczej, która obejmuje m.in. obowiązujące w firmie zasady, ochronę przed dyskryminacją i mobbingiem, czy odpowiedzialne korzystanie
z zasobów. – Staramy się zagwarantować komfortowe warunki pracy, analizując potrzeby kadry, regularnie przeprowadzając badania świadomości jakościowej
i satysfakcji. Rozbudowujemy systemy motywacyjne, promujemy talenty, realizujemy potrzeby szkoleniowe. Przejrzyste zasady wpływają na wzrost lojalności i satysfakcji z pracy, a to jest gwarantem stabilności w całej organizacji. Stąd też niezmiernie ważne jest zdefiniowanie celów strategicznych firmy tak, by pracownicy wiedzieli, gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy. Zależy nam na tym, aby czuli się jej częścią i budowali jej kulturę – podkreśla prezeska
J. Mazurkiewicz.


Phillips od początku swojego istnienia (1928 r.) pisze historię rynku motoryzacyjnego (pierwszy na świecie elektryczny kierunkowskaz). Obecnie pracuje nad wdrożeniem kilku innowacyjnych rozwiązań, w tym zeroemisyjnych, które będą przełomowe dla sposobu funkcjonowania branży
i odpowiedzą na wyzwania współczesnego świata. – Uważnie śledzimy trendy, monitorujemy rynek, by nie tylko spełnić oczekiwania klientów, ale wręcz je wyprzedzić – podsumowuje prezeska Phillips Poland.

Joanna Chrustek

Phillips Poland Sp. z o.o. – nominacja do tytułów
Lider Społecznej Odpowiedzialności 2023 – Dobry Pracodawca i Eko Firma

ikona lupy />
fot. materiały prasowe