DHL Parcel to część europejskiej dywizji DHL eCommerce, wyspecjalizowanej w obsłudze dynamicznie zmieniającej się branży handlu online. Nasza firma korzysta z ponad 50 lat doświadczenia Grupy DHL, inspiruje rynek, wyznacza trendy i projektuje rozwiązania w pełni dostosowane do dynamicznie zmieniających się potrzeb wrażliwego segmentu e-handlu. Dzięki dostawom do 28 krajów Europy, firma otwiera przed partnerami z segmentu e-commerce możliwość zaistnienia na rynkach zagranicznych. Silną pozycję DHL Parcel w segmencie cross-border dodatkowo wzmocni Międzynarodowe Centrum Logistyczne, w którym już trwają testy operacyjne.

Lider dostaw e-commerce

Nieustannie rośnie popularność sprzedaży produktów lub usług klientom w innych krajach za pośrednictwem platform internetowych. Według danych rynek ten osiągnie do roku 2026 wartość 2,25 bln dolarów. Co więcej, w 2022 r. polski eksport towarów i usług osiągnął wartość 343,8 mld euro, bijąc kolejny rekord i po raz pierwszy przekraczając wartość 300 mld.

Rosnący segment cross-border e-commerce potrzebuje sprawdzonego i zaufanego partnera logistycznego. DHL Parcel jest prekursorem innowacyjnych rozwiązań dla klientów e-commerce w Polsce i w Europie. Jest istotną częścią międzynarodowej dywizji DHL eCommerce, światowego lidera w dostarczaniu przesyłek krajowych i międzynarodowych, który pomaga firmom rozwijać się w obrębie granic danego kraju i poza nimi. Dzięki międzynarodowemu doświadczeniu na rodzimym rynku wdrażamy najnowsze trendy i stawiamy na innowacje, aby jak najlepiej zabezpieczać potrzeby naszych klientów. Integracja technologii w procesach i usługach DHL pozwala nam skutecznie wspierać efektywność operacyjną i kosztową, a przede wszystkim odpowiadać na potrzeby klientów e-commerce. By im sprostać, niezbędna jest odpowiednia strategia, której filarami są rozwiązania cyfrowe, najnowocześniejsza infrastruktura, silne partnerstwa i kompleksowa oferta.

Wszystko to skutecznie realizujemy i wdrażamy w DHL Parcel. Najlepszym dowodem na to są nasze wyniki: w 2022 r. liczba obsługiwanych przez nas przesyłek międzynarodowych wzrosła o niemal 40 proc. względem 2021 r.

Jak rozwijać biznes? Międzynarodowo!

Chcąc rozwijać swój e-biznes warto rozważyć wejście z ofertą na rynki zagraniczne. Kluczowe znaczenie dla sprzedaży transgranicznej ma właśnie logistyka i jej istotna część – branża KEP. Wspólnym mianownikiem konsumentów w Polsce i za granicą jest to, że oczekują oni szybkiej i możliwie najtańszej przesyłki, która na pewno dotrze na czas, w doskonałym stanie. Dzięki temu, że DHL Parcel jest częścią międzynarodowej korporacji, nasi klienci mogą korzystać ze wsparcia ekspertów, którzy na bazie wieloletniego doświadczenia i rozwiązań DHL z różnych rynków, pomagają wypracować procesy zapewniające szybki, zrównoważony i kontrolowany rozwój biznesu.

DHL Parcel stawia na cross-border e-commerce

DHL Parcel już dziś stwarza nowe perspektywy swoim klientom z branży e-commerce, dając im możliwość zaistnienia na rynkach europejskich. Dzięki bogatemu doświadczeniu na międzynarodowych rynkach i mocnej sieci operacyjnej nasza pozycja na rynku przesyłek transgranicznych jest bardzo silna. Wciąż inwestujemy w innowacyjną infrastrukturę, dzięki której znacznie zwiększamy wydajność w zakresie zbioru, doręczania i sortowania przesyłek w Polsce i Europie.

Obecnie duże inwestycje realizujemy w zachodniej części Polski. Działalność rozpoczął już nowoczesny terminal w Kostrzynie koło Poznania. Jednak nie zwalniamy tempa i już wkrótce działać zacznie wspomniane już Międzynarodowe Centrum Logistyczne DHL. To jedna z największych inwestycji Grupy DHL w Europie Środkowo-Wschodniej. MCL będzie miało 32 tys. m2 powierzchni i wyposażone zostanie w 3-poziomowy sorter o wydajności operacyjnej na poziomie 50 tys. paczek na godzinę. Pod kątem logistycznym inwestycja umożliwi nam zwiększenie liczby obsługiwanych bezpośrednio destynacji międzynarodowych, a tym samym ograniczy liczbę podsortowni, co pozytywnie wpłynie na koszty i podniesie poziom bezpieczeństwa łańcucha wysyłek.

Z perspektywy polskich podmiotów to właśnie rynek niemiecki jest szczególnie istotny i jest wolumenowo na pierwszym miejscu, podczas gdy Polska jest czwartym największym eksporterem do Niemiec. Dlatego w Międzynarodowym Centrum Logistycznym będą obsługiwane przesyłki od naszych zachodnich sąsiadów. Kolejnym etapem będzie uruchomienie połączeń do krajów Beneluksu, Iberii oraz Skandynawii. Przygotowujemy również rozwiązania na kierunki południowe. W perspektywie rozwoju bardzo atrakcyjnie wyglądają też kierunki czeski i słowacki.

Warto podkreślić, że DHL Parcel idealnie wpisał się w trend rosnącego znaczenia międzynarodowych przesyłek e-commerce. Znajomość potrzeb europejskiego konsumenta, silna pozycja marki DHL w Polsce i na świecie oraz ciągłe doskonalenie oferty naszych dostaw i zwrotów krajowych i międzynarodowych, pozwala nam rosnąć w tym segmencie przesyłek w tempie szybszym, niż reszta rynku w Polsce.

To jednak nie wszystko. Projektując Międzynarodowe Centrum Logistyczne kluczowe było, aby jak najlepiej odpowiadać na rosnące oczekiwania segmentu e-commerce. W tym zakresie DHL kolejny raz pozytywnie zaskoczy klientów, zarówno pod kątem dostępnych kryteriów i technik sortowania przesyłek, czy organizacji pracy oferującej dogodne okna czasowe przekazywania przesyłek, dostosowane do potrzeb klientów. Niewątpliwą przewagę konkurencyjną tworzy też położenie MCL w kluczowym dla szlaków logistycznych miejscu, tuż przy autostradzie A2 i tylko kilka kilometrów na południe od Poznania.

Istotne są również technologie

W odpowiedzi na rosnące oczekiwania konsumentów, szczególnie z dynamicznie rozwijającego się sektora e-commerce, wprowadzamy również nowoczesne rozwiązania w innych obszarach naszej działalności. Dziś klienci korzystający z usług handlowych online, oczekują od firm kurierskich pełnej swobody i elastyczności w obszarze doręczeń przesyłek.

Wciąż najpopularniejsze są dostawy pod wskazany adres przez kurierów DHL, jednak w ciągu ostatnich trzech lat udział nadań i odbiorów poza domem (out of home delivery – OOH) w rynku paczek zwiększył się aż trzykrotnie. Odpowiadając na te trendy nieustannie rozbudowujemy naszą sieć OOH, którą tworzy już 15 tys. punktów w całej Polsce. Sieć dodatkowo uzupełniają automaty paczkowe POP BOX, dopełniając ofertę naszą dostaw.

Oferujemy również szereg rozwiązań cyfrowych, takich jak: wygodne zwroty, platforma do nadawania paczek paczking.pl, usługa „Przekieruj”, system powiadomień oraz track&trace, czy godzinowe przedziały doręczeń. To przykłady działań i usprawnień, które rozwijają biznes, jednak w DHL Parcel wciąż testujemy i wdrażamy kolejne. Wśród najnowszych jest w pełni intuicyjna aplikacja Mój DHL, która pozwala na kompleksowe zarządzanie przesyłką, monitorowanie trasy kuriera, a także kontakt z nim.

Agnieszka Świerszcz,
CEO DHL Parcel