Przedsiębiorstwo logistyczne, aby mogło się rozwijać, musi wyróżniać się czymś, co sprawi, że w krótkim czasie spośród tysięcy firm transportowych, zdobędzie zaufanie klientów i nawiąże z nimi stałą współpracę. Dlatego Dexico swoją działalność skierowało na rynek całej Unii Europejskiej. Pomimo dużej konkurencji, stawia się tu w pierwszej kolejności na wysoką jakoś usług.

Ta cecha wyróżnia Dexico, wielozadaniową, nowoczesną firmę, zajmującą się wszystkim, co związane jest z transportem i logistyką. – Trend modernizacji taborów na Zachodzie, współgrał z naszymi ostatnimi zakupami najnowocześniejszej floty pojazdów, co przełożyło się na zwiększenie szybkości przemieszczania ładunków, wzrost mechanizacji, bezpieczeństwa i regularności przewozów oraz większej koordynacji przepływów w systemie transportowym. Na przestrzeni 4 lat zwiększyliśmy tabor z 4 do ponad 40 pojazdów, w tym 35 ciągników siodłowych z naczepami – mówi Krystian Olejnik, Prezes Zarządu Dexico Sp. z o.o., i dodaje: – Aby posiadać pełniejszą kontrolę nad nimi oraz zapewnić szybszy przepływ informacji, wprowadziliśmy nowoczesny, funkcjonalny system telematyczny, który wpłynął na zwiększenie bezpieczeństwa zarówno kierowców, jak i transportowanych ładunków.

Ważnym elementem w firmie jest też podział zadań i procesów decyzyjnych oraz bieżące rozmowy z pracownikami. Poświęcony im czas owocuje poczuciem ich wartości i umożliwia szybsze podejmowanie działań proaktywnych. Nieodzowne są również szkolenia kadry, zarówno kierowców w zakresie bezpiecznej i ekonomicznej jazdy, jak i dyspozytorów w odniesieniu do transportu materiałów niebezpiecznych (ADR).

W 2020 r. Dexico podpisało już piąty kontrakt o stałej współpracy i wymianie handlowej. W 2022 rozszerzono działalność do tego stopnia, że powstała siostrzana spółka pod nazwą Dexico Express Sp. z o.o. W przyszłości spółka ma zamiar otworzyć filię firmy na terenie Europy Zachodniej.