Kolej, uznawana za najbardziej ekologiczną formę transportu masowego, wyraźnie coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Rosnąca ilość inwestycji
w tej branży, także w Polsce, sprzyja również przedsiębiorstwom zajmującym się np. obsługą techniczną taboru.

Franz Kaminski Waggonbau Polska Sp. z o.o. specjalizuje się
w przeglądach okresowych i naprawach towarowych wagonów kolejowych. Działająca w Polsce od 1999 r. spółka jest częścią wiodącego w Europie przedsiębiorstwa zajmującego się przeglądami okresowymi oraz naprawami wagonów towarowych. Na przestrzeni stu lat działalności firma zdobyła uznanie jako rzetelny partner przedsiębiorstw taboru kolejowego dla przemysłu chemicznego, spożywczego i surowcowego. Oprócz Polski, sieć warsztatów zlokalizowana jest w Niemczech, na Węgrzech i we Francji.

Polska spółka specjalizuje się w przeglądach oraz serwisach bieżących wagonów – cystern do przewozu gazów sprężonych, oleju mineralnego, materiałów chemicznych, wagonów na materiały sypkie, drobnicowe, platform służących do transportu intermodalnego (kontenerowego) czy autotransporterów. Usługi obejmują głównie przeglądy podwozi i zbiorników (wraz z odbiorem rzeczoznawcy), regenerację zestawów kołowych, badania nieniszczące, naprawy i regeneracje armatury zbiornikowej, prace spawalnicze, odgazowanie, czyszczenie wewnętrzne, azotowanie, renowację powłok malarskich, odnowienie opisów technicznych, informacyjnych i piktogramów.

Do oddziału firmy Franz Kaminski Waggonbau Polska trafiają wagony użytkowane w całej Europie. Muszą one spełniać wysokie standardy utrzymania technicznego, zarówno pod kątem bezpieczeństwa, jak i ochrony środowiska. W wielu europejskich krajach, takich jak Szwajcaria czy Niemcy standardem są rozwiązania typu „ciche hamulce”, w których wykorzystywane są specjalne systemy kompozytowe, oferowane również przez firmę Franz Kaminski Waggonbau z Nysy.

Usługi realizowane są w warsztacie zlokalizowanym na prywatnej bocznicy kolejowej w Nysie. W ub. roku firma wybudowała i oddała do użytku halę z nowoczesną linią do regeneracji zestawów kołowych. Dzięki temu wydajność usług serwisowych wzrosła o 30 proc., a zatrudnienie
o 40 proc. Inwestycja wymagała także wybudowania nowego, dogodnego układu komunikacyjnego – zjazdu z drogi wojewódzkiej oraz kolejnego toru na bocznicy.

Firma ma w swojej ofercie również serwis mobilny. To flota w pełni wyposażonych pojazdów, dzięki którym w krótkim czasie można podjąć wiele działań na terenie całego kraju.

Joanna Chrustek, Jacek Majewski

ikona lupy />
foto: materiały prasowe