Opinie na temat rynku usług pracowniczych w Polsce są mocno zróżnicowane. Bywa, że niesprawiedliwie postrzega się agencje zatrudnienia jako firmy nastawione wyłącznie na zysk. Duże znaczenie mają również bardzo różne postawy samych pracodawców. Wychodząc naprzeciw temu zjawisku, poznańska agencja zatrudnienia Workafford podjęła się ambitnego zadania promowania i praktykowania określonych wartości w tej branży.

Rozmowa z Maciejem Bernatem, właścicielem agencji zatrudnienia Workafford

W Polsce działa wiele agencji zatrudnienia. Co wyróżnia Państwa spośród nich?

Nasze usługi są skrojone na miarę potrzeb naszych klientów, do których zawsze podchodzimy indywidualnie. Służymy też wsparciem zarówno pracownikom, jak i pracodawcom na każdym etapie zatrudnienia. Naszym ogromnym atutem jest zespół zbudowany ze specjalistów, którzy mają duże doświadczenie w branży personalnej, ale także i w innych dziedzinach, dzięki czemu mają świadomość tego, z czym potencjalny pracodawca czy pracownik może się zetknąć. Doświadczenie to pozwala nam też doskonale poznać oczekiwania drugiej strony, dzięki czemu możliwe jest uniknięcie jakichkolwiek błędów w procesie rekrutacji.

Do jakich firm skierowana jest Państwa oferta?

Pozyskujemy pracowników głównie dla firm produkcyjnych, działających w branży automotive, metalurgicznej oraz AGD, a także dla podmiotów świadczących swoje usługi w zakresie utrzymania czystości. Są to tzw. projekty basic, czyli podstawowe, jak leasing pracowniczy, który świadczymy zarówno dla firm z Polski, jak i innych krajów UE, m.in. z Belgii, Hiszpanii, Niemiec czy z Niderlandów. W ostatnim czasie mocniej rozwijamy się też w kierunku usług premium. Pod określeniem tym kryje się oferta pozyskiwania wysokowyspecjalizowanych fachowców nie tylko wśród pracowników fizycznych, ale też wyższego szczebla – managerów, programistów, czy branży medycznej.

Jak kształtuje się strategia rozwoju Workafford na najbliższy czas?

Myślimy długoterminowo. Z jednej strony zamierzamy zwiększyć swoją ekspansję na rynki zagraniczne, a z drugiej chcemy umocnić swoją pozycję w kraju i pozyskiwać nowych klientów na naszym rynku. Realizujemy też dwa projekty dotyczące rekrutowania pracowników z Filipin. Z krajem tym wiążemy duże nadzieje. Od 1 września poszerzymy też nasz zespół o nowych pracowników działu handlowego, którzy będą działać na polskim i zagranicznym rynku basic oraz premium. Jako agencja zatrudnienia chcemy być w czołówce polskich firm rekrutacyjnych, które będą przykładem w zakresie jakości obsługi klientów. Chcemy w dalszym ciągu promować pozytywne wartości, aby mieć wpływ na poprawę postrzegania naszej branży. Wszystkie te działania pozwolą nam być zawsze o krok przed konkurencją.

Rozmawiała Zuzanna Pawełczyk