Rozmowa z Maciejem Bernatem, właścicielem agencji zatrudnienia Workafford
W Polsce działa wiele agencji zatrudnienia. Co wyróżnia Państwa spośród nich?
Nasze usługi są skrojone na miarę potrzeb naszych klientów, do których zawsze podchodzimy indywidualnie. Służymy też wsparciem zarówno pracownikom, jak i pracodawcom na każdym etapie zatrudnienia. Naszym ogromnym atutem jest zespół zbudowany ze specjalistów, którzy mają duże doświadczenie w branży personalnej, ale także i w innych dziedzinach, dzięki czemu mają świadomość tego, z czym potencjalny pracodawca czy pracownik może się zetknąć. Doświadczenie to pozwala nam też doskonale poznać oczekiwania drugiej strony, dzięki czemu możliwe jest uniknięcie jakichkolwiek błędów w procesie rekrutacji.
Do jakich firm skierowana jest Państwa oferta?
Pozyskujemy pracowników głównie dla firm produkcyjnych, działających w branży automotive, metalurgicznej oraz AGD, a także dla podmiotów świadczących swoje usługi w zakresie utrzymania czystości. Są to tzw. projekty basic, czyli podstawowe, jak leasing pracowniczy, który świadczymy zarówno dla firm z Polski, jak i innych krajów UE, m.in. z Belgii, Hiszpanii, Niemiec czy z Niderlandów. W ostatnim czasie mocniej rozwijamy się też w kierunku usług premium. Pod określeniem tym kryje się oferta pozyskiwania wysokowyspecjalizowanych fachowców nie tylko wśród pracowników fizycznych, ale też wyższego szczebla – managerów, programistów, czy branży medycznej.
Jak kształtuje się strategia rozwoju Workafford na najbliższy czas?
Myślimy długoterminowo. Z jednej strony zamierzamy zwiększyć swoją ekspansję na rynki zagraniczne, a z drugiej chcemy umocnić swoją pozycję w kraju i pozyskiwać nowych klientów na naszym rynku. Realizujemy też dwa projekty dotyczące rekrutowania pracowników z Filipin. Z krajem tym wiążemy duże nadzieje. Od 1 września poszerzymy też nasz zespół o nowych pracowników działu handlowego, którzy będą działać na polskim i zagranicznym rynku basic oraz premium. Jako agencja zatrudnienia chcemy być w czołówce polskich firm rekrutacyjnych, które będą przykładem w zakresie jakości obsługi klientów. Chcemy w dalszym ciągu promować pozytywne wartości, aby mieć wpływ na poprawę postrzegania naszej branży. Wszystkie te działania pozwolą nam być zawsze o krok przed konkurencją.
Rozmawiała Zuzanna Pawełczyk