Grupa Zdunek, jako jedna z największych w Polsce sieci salonów samochodowych, jest doskonałym przykładem tego, jak osobistą pasję właściciela firmy do motoryzacji, przekuć w sukces w biznesie i… sporcie.

W 14 salonach w Gdańsku, Gdyni, Sopocie i Olsztynie Grupa Zdunek sprzedaje i serwisuje samochody nowe takich marek, jak BMW, MINI, BMW Motorrad, Renault, Dacia, Nissan, Peugeot, Citroën i DS (jedyny dealer tej marki na Pomorzu od 2020 roku) oraz samochody używane. Jako uznany w Polsce północnej dealer samochodowy, znajduje się w gronie największych w kraju firm tej branży. Założyciel firmy i Prezes Zarządu spółki – Tadeusz Zdunek – swoją przygodę z biznesem, zaczął w wieku 25 lat, w 1978 r. Dziś, oprócz tego, że jest renomowanym przedsiębiorcą, jest także znanym w regionie miłośnikiem sportu, zwłaszcza motoryzacyjnego, od blisko 10 lat Prezesem Zarządu pierwszoligowego Gdańskiego Klubu Żużlowego Wybrzeże, którego Grupa Zdunek jest sponsorem tytularnym. W tym czasie klub zdobył mistrzostwo i wicemistrzostwo Polski w 1. lidze, a w tym sezonie znów walczy o czołowe miejsce w tabeli.

Pasja do motoryzacji, wypracowane przez blisko 45 lat działalności biznesowe, niekwestionowane doświadczenie oraz umiejętność podejmowania odważnych decyzji są najistotniejszymi elementami sukcesu, jaki Tadeusz Zdunek zdobył na polskim rynku w iście amerykańskim stylu. Biznesowe szlify w motoryzacji zdobywał od podszewki, prowadząc własny warsztat samochodowy w czasach niesprzyjających przedsiębiorczości w Polsce.

W pierwszych latach transformacji ustrojowej firma pozyskała swoją pierwszą umowę partnerską na sprzedaż samochodów marki Renault (1991 r.) i tak zaczęła się faktyczna przygoda przedsiębiorstwa jako przedstawiciela czołowych producentów marek samochodów. Z biegiem lat przybywały kolejne marki, salony sprzedaży i punkty serwisowe. Dziś Grupa Zdunek systematycznie zajmuje czołowe miejsca w gronie dealerów samochodów nowych i używanych w kraju. Niemal każdego roku dokonywane są inwestycje w nowe salony, modernizacje tych już istniejących, czy wprowadzane są do oferty kolejne marki, co przekłada się na ciągły rozwój firmy i wzrost liczby pracowników, których dziś, jako pożądany i stabilny pracodawca, zatrudnia już ok. 500.

Joanna Chrustek