Zbliżamy się do świątecznego szczytu paczkowego, czyli okresu, w którym firmy kurierskie notują szczególne wzrosty. Pytanie, jakie najczęściej zadają klienci, którzy zamawiają paczkę w tym czasie, brzmi: „czy moja przesyłka na pewno dotrze na czas?” Co roku podczas szczytu paczkowego wolumen DHL Parcel rośnie o 40-60 proc., a w okresie peaku sięga nawet powyżej 100 proc. W tym roku, kiedy funkcjonujemy w rzeczywistości dyktowanej przez pandemię, skala może być naprawdę rekordowa.
Reklama

– Przygotowujemy się do szczytu z wielomiesięcznym wyprzedzeniem, by wszyscy nasi klienci, nawet Ci, którzy zamówią świąteczne upominki zdecydowanie później niż planowali, w ostatnim możliwym momencie, mogli spać spokojnie. W razie potrzeby będziemy gotowi, aby świadczyć usługi nie tylko w soboty, ale również w niedziele. Zapewniam, że zdążymy na czas –podkreśla Agnieszka Świerszcz, Prezes Zarządu DHL Parcel Polska. – Doskonale znamy naszych odbiorców. Prowadzimy regularne badania satysfakcji i analizujemy ich priorytety. Zaufanie klientów zobowiązuje, dlatego nasze wyróżniki to najwyższa jakość doręczeń, pełna uważność na potrzeby odbiorców oraz gwarancja bezpiecznej i pewnej dostawy w ustalonym czasie, nawet w tak wyjątkowych sytuacjach jak pandemia, z którą wszyscy się mierzymy – dodaje Agnieszka Świerszcz.

W tym roku firma wprowadziła specjalną usługę DHL Parcel Premium – z gwarancją doręczenia następnego dnia roboczego. To produkt stworzony z myślą o klientach, dla których czas jest priorytetem. Terminowość jest niezwykle ważna zarówno w segmencie B2B, dla którego ostatnia mila często jest najważniejszym elementem łańcucha dostawy, jak i B2C, w którym kupujący za pośrednictwem e-commerce oczekują coraz szybszych doręczeń. – Kompleksowy system powiadomień, track and trace, samodzielne zarządzanie dostawą, w pełni zautomatyzowane sortownie przesyłek – biznes DHL Parcel oparty jest na konsekwentnie wdrażanej digitalizacji i najnowocześniejszych rozwiązaniach technologicznych – wyjaśniaAgnieszkaŚwierszcz. Dużą przewagą jest także największa wśród firm kurierskich, licząca 10 tys. lokalizacji, sieć punktów partnerskich. Obecnie, już ponad 80 proc. odbiorców, ma swój punkt partnerski w zasięgu zaledwie 10 minut drogi od domu. W przypadku dostaw do punktu dużym plusem obok bliskości miejsca zamieszkania, czy dogodnych godzin odbioru paczki jest także długi czas przewidziany na jej odbiór - przesyłka czeka w punkcie na odbiorcę aż 7 dni. – Rekrutację dodatkowych pracowników na okres szczytu paczkowego zaczynamy już we wrześniu. Szacunkowy plan to zwiększenie załogi o 30 proc. Zespół uzupełniamy sukcesywnie do grudnia. Warto wspomnieć, że w infrastrukturze DHL Parcel posiadamy bardzo nowoczesne obiekty, w tym zautomatyzowane terminale, w których możemy przesortować automatycznie ponad 7 tys. paczek na godzinę. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych sorterów i wielu innowacyjnych rozwiązań, znacznie zwiększyliśmy naszą wydajność. Ułatwiliśmy i usprawniliśmy także pracę kurierów, którzy mogą szybciej wyjechać w trasę i rozwieźć lub odebrać od klientów jeszcze więcej paczek – komentuje Agnieszka Świerszcz.