Każdy z nas przeglądając jogurty czy gotowe dania na sklepowych półkach na pewno nie raz widział pojemniczki typu „top-cup”, mimo, że samo pojęcie może niewiele mówić przeciętnemu konsumentowi. Tymczasem w Rybniku powstała i działa jedna z najnowocześniejszych firm w Europie specjalizująca się w ich produkcji. Trendy Top sp. z o.o. to firma ze 100 proc. polskim kapitałem współpracująca z wiodącymi producentami branży spożywczej.
Media

Spółka działa na rynku od kilku lat. Pierwsza linia produkcyjna została uruchomiona w lutym 2018 roku, a pierwsza sprzedaż miała miejsce już w marcu. Zakład produkcyjny o powierzchni 2 300 m kwadratowych znajduje się w dogodnej lokalizacji w Przegędzy w bliskim sąsiedztwie autostrady A1. Zatrudnienie w firmie znajdują obecnie 64 osoby i jest to dwukrotnie więcej, niż na początku działalności.

– Tworząc naszą firmę mieliśmy jasną wizję tego jak ma wyglądać, wszyscy wcześniej byliśmy związani z branżą spożywczą i wiedzieliśmy, czego potrzebujemy. Linie produkcyjne zostały zamówione i precyzyjnie dostosowane do naszych wymagań przez wyspecjalizowane firmy z naszego regionu. Chcemy nie tylko odpowiadać na potrzeby rynku, ale także je kreować, dlatego proces decyzyjny musi być maksymalnie skrócony. To, co teraz jest modne, może już takie nie być za kilka miesięcy. Priorytetem jest dla nas najwyższa jakość finalnego produktu, który ostatecznie trafia do konsumentów – mówi Krzysztof Bojdoł, Prezes Zarządu firmy Trendy Top Sp. z o.o.

Media

Firma świadczy usługi z zakresu co-packingu, polegające na pakowaniu produktów spożywczych, takich jak grzanki, granole, mieszanki płatków i musli, wiórki czekoladowe czy draże do osobnych mini pojemników, które są umieszczane na górze takich produktów jak jogurty czy zupy – to właśnie top-cup. – Naszą mocną stroną, którą szczególnie doceniają nasi klienci jest indywidualne i proaktywne podejście do każdego projektu, często inicjatywa wychodzi od nas i to my proponujemy apetyczny, zdrowy i dopasowany dodatek do gotowego już produktu, który dodatkowo podniesie jego wartości smakowe i odżywcze. Nasze zamówienia obecnie w 80 proc. realizujemy dla branży mleczarskiej, ale zaczyna się to powoli zmieniać na korzyść innych branż, rozpoczęliśmy współpracę z producentami zup, past, pasztetów, z firmami z branży rybnej – mówi Izabela Żurawska, Prokurent.

W branży spożywczej normy dotyczące bezpieczeństwa i jakości są bardzo restrykcyjne. Do tego dochodzą jeszcze zmieniające się normy europejskie. – Krótko po uruchomieniu pierwszych linii produkcyjnych w Trendy Top, przystąpiliśmy do procesu certyfikacji według międzynarodowego standardu BRC FOOD. Posiadamy również wdrożone normy dla oleju palmowego RSPO, kakao UTZ, czy dla produktów BIO. Aby zapewnić najwyższą jakość naszych top-cups współpracujemy tylko z producentami z branży spożywczej z Unii Europejskiej, należącymi do GFSI (Global Food Safety Initiative) – mówi prokurent firmy Izabela Żurawska, i dodaje:
– Dodatkowo przechodzimy cykliczne audyty naszych klientów, a dla każdego z nich ważne są inne rzeczy. Mamy ściśle wyodrębnione punkty krytyczne i kontrolne, a nasi pracownicy, dzięki cyklicznym szkoleniom wiedzą, dlaczego praca według przyjętych norm jest taka ważna i sami, jeżeli zauważają jakiś problem, przychodzą z nim do nas. Polityka otwartych drzwi, rzetelna informacja i komunikacja przynoszą najlepsze efekty. Dodatkowo, w trosce o jakość finalnego produktu, posiadamy na naszych liniach produkcyjnych detektory ciał obcych.

Firma nie tylko dostosowuje się do obowiązujących przepisów i norm, ale również przygotowuje się wcześniej na planowane ograniczenia związane między innymi z redukcją plastykowych opakowań. – Większość naszych nowych projektów jest realizowana z materiału PET pochodzącego w 85 proc. z recyklingu. Plastikowe sztućce jednorazowe zostaną zakazane w Unii Europejskiej w 2021 roku, a my już teraz oferujemy ich drewniany zamiennik. Wdrażanie takich rozwiązań prośrodowiskowych jest bardzo ważne, szczególnie dla naszych mniejszych klientów, którzy nie mają takich zasobów, jak wielkie koncerny i dostają od nas gotowe rozwiązania spełniające wszystkie normy – mówi prezes zarządu.

W Trendy Top funkcjonuje również, wdrożony na samym początku działalności Kodeks Etyczny – Ludzie potrzebują przejrzystych zasad i poczucia bezpieczeństwa. Zawsze najważniejszy jest pracownik, to on przez swoją pracę staje się ostatecznie gwarantem tego, że oferowany produkt będzie najwyższej jakości. O słuszności przyjętej przez nas strategii zarządzania najlepiej świadczy fakt, że w lutym tego roku ukończona została instalacja nowej linii produkcyjnej, a na drugą połowę roku przygotowywana jest finalizacja kolejnej inwestycji, zwiększającej nasze moce produkcyjne o prawie 40 proc. – podsumowuje K. Bojdoł.

Joanna Chrustek,
Magdalena Klimek