Historia Wodociągów Miasta Krakowa sięga 1901 r. Przez cały ten czas, czyli od ponad stu osiemnastu lat, przedsiębiorstwo rozwijało się i ciągle zmieniało, by dzisiaj osiągnąć status nowoczesnego pracodawcy.
Media

Wodociągi Miasta Krakowa dostarczają każdego dnia 170 tys. m3 wody wysokiej jakości dla przeszło miliona mieszkańców Krakowa i gmin sąsiednich. Wdrażanie nowych rozwiązań, zarówno w obszarze procesów technologicznych, jak i inwestycyjnym, zarządzania, czy obsługi klienta, przynosi oczekiwane rezultaty, m.in. w postaci zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Potwierdza to wysoka ocena działalności Spółki w prowadzonym corocznie badaniu satysfakcji mieszkańców. Dążenie do doskonalenia, zaangażowanie i profesjonalizm kadry kierowniczej, wysiłek i systematyczna, rzetelna praca wszystkich pracowników, przynoszą pozytywne efekty.

– W realizowanej przez nas strategii, obok bardzo istotnych kwestii inwestycyjnych, najważniejszy jest człowiek. Troska o pracownika to jeden z naszych priorytetów. Bardzo się cieszę, że nasze działania w obszarze pracowniczym zostały docenione i nagrodzone tytułem Dobry Pracodawca – mówi Piotr Ziętara, Prezes Zarządu Wodociągów Miasta Krakowa.

Przedsiębiorstwo zapewnia swoim pracownikom stabilne i dobre warunki zatrudnienia, a także szereg świadczeń socjalnych. Szczególnie ważnym elementem dla przyszłości firmy jest rozwój pracowników. Spółka uruchomiła po raz kolejny program sukcesji zawodowej, pracownicy mogą liczyć na wsparcie w realizacji szkoleń specjalistycznych i studiów.

Wodociągi Miasta Krakowa wprowadziły Kodeks Etyki. Dbając o dobre relacje, każdego roku odbywa się piknik integracyjny dla pracowników i ich rodzin. Również każdy nowonarodzony „wodociągowiec” może liczyć na wsparcie w pierwszych dniach życia. Przedsiębiorstwo pamięta również o swoich byłych pracownikach – emerytach i rencistach, z którymi pozostaje w stałym kontakcie, między innymi podczas tradycyjnych, corocznych spotkań.