Platon powiedział, że ten, kto wymyślił piwo, był mędrcem. Dodajmy, że mędrcem był również ten, kto wymyślił browar. Piwo przecież nie powstaje w próżni, a stojąca za nim historia i tradycja potrafi być równie wyśmienita, jak samo piwo. Tak jest w przypadku Tyskich Browarów Książęcych, zdobywcy tytułu w Programie Turystyczny Produkt Roku 2019.
Reklama

Program ten co roku wskazuje usługi i produkty z branży turystycznej, które reprezentują najwyższe standardy i gwarantują klientom doświadczenia na najwyższym poziomie. Unikalne połączenie tradycji z nowoczesnością sprawia, że tyski browar takie wrażenia właśnie zapewnia.

Już na pierwszy rzut oka widać, że jest w nim coś szczególnego: działa nieprzerwanie od blisko 400 lat, skupiając wokół siebie pasjonatów browarnictwa, w tym całe rodziny. Jest cennym zabytkiem epoki industrializacji, a zarazem jednym z najnowocześniejszych browarów w kraju i Europie. Podczas wycieczki po browarze goście zabierani są w podróż przez cztery wieki piwnych historii opowiadanych w czterech językach, w tym w śląskim, i poznają proces warzenia piwa od składników aż po rozlew.

Spośród kilkuset działających obecnie w Polsce browarów tylko nieliczne są w stanie zaserwować swoim klientom coś więcej niż piwo. Tymczasem browar w Tychach ma dla swoich gości unikatową trasę turystyki industrialnej, muzeum z ekspozycją interaktywną, cykliczne wydarzenia specjalne, a także piwne warsztaty. To właśnie ta oferta przekonała Kapitułę Programu Turystyczny Produkt Roku 2019.

W tym roku w Tyskich Browarach Książęcych odbyła się już Industriada, Międzynarodowa Giełda Birofilów, Nocne Zwiedzanie, pokazy teatralne („Teatr Mały”) i pokazy zabytkowych aut – Zlot Mustangów. Do końca roku jeszcze daleko, a Tyskie Browary Książęce szykują jeszcze sporo okazji, by wpaść na browar i przejść na TY. Do zobaczenia!