Jedną z wiodących i niezwykle popularnych marek na rynku polskim, oferujących szeroką gamę produktów piśmienniczych, jest firma TOMA z wielkopolskiego Wysogotowa. Specjalizująca się w produkcji artykułów piśmienniczych, biurowych, szkolnych dla użytkowników indywidualnych i korporacyjnych, w tym roku obchodzi jubileusz 30-lecia działalności.

    Jak wspomina Wojciech Tomaszewski, założyciel i prezes TOMA sp. z o.o.: – Wprowadzając produkty TOMA miałem już bardzo duże doświadczenie w handlu i wiedzę na temat rynku piśmienniczego w Polsce, dzięki temu, że TOMA była dystrybutorem takich marek jak BIC i Reynolds. Kiedy podjąłem decyzję o produkcji i sprzedaży artykułów piśmienniczych pod własną marką TOMA, wiedziałem już co jest ważne w tej branży i na co trzeba zwrócić szczególną uwagę. Produkcję zlecaliśmy najlepszym fabrykom na całym świecie, a w kraju skupiliśmy się na promocji flagowego produktu, który z pewnością każdemu jest dobrze znany, mianowicie „długopisu w gwiazdki”. Jego cechą charakterystyczną jest specjalny wkład z pływającą kulką, bardzo cienko piszący. Produkt ten  jest prawnie chroniony i produkowany wyłącznie dla nas w jednej ze szwajcarskich fabryk.

    Obecnie na portfolio marki TOMA składa się blisko 200 produktów. Należą do nich artykuły codziennego użytku, takie jak: długopisy, wieczne pióra, kredki, markery, zakreślacze. Firma oferuje również artykuły specjalistyczne, m.in. markery specjalistyczne: olejowe, permanentne, do tablic, do fug, a także kleje biurowe,  korektory oraz niepylące kredy.

    Jak podkreśla W. Tomaszewski: – Skupiamy uwagę na tym, aby trafić w gust jak największej grupy odbiorców, stąd tak bogata oferta produktowa. Uważam, że handel to sztuka, a swoją działalność zawsze opieram na współpracy z ludźmi, którzy wyznają podobny system wartości do mojego, gdzie ważna jest uczciwość, wzajemny szacunek, rzetelność, profesjonalizm, i gdzie człowiek jest najwyższą wartością. Dlatego w swojej działalności zawodowej wcielam się zarówno w rolę kontrahenta, klienta, jak i pracownika, dając im to, czego sam bym oczekiwał będąc na ich miejscu. Ważne jest godne wynagrodzenie, zaufanie, elastyczne i zadaniowe podejście do pracy a także wysoka jakość, zarówno oferowanych produktów, jak i codziennej pracy.

Joanna Chrustek, Joanna Jakoweńko