BODZIO znajduje się w gronie firm, które mogą być najlepszym przykładem sukcesu odniesionego na rodzimym rynku na przestrzeni ponad 30 lat. Czy są jakieś określone cechy managera przedsiębiorstwa, które determinują taki sukces?

Nasza firma jest przykładem nie tylko sprawdzonego pomysłu na biznes, ale także optymalnie dobranego modelu zarządzania, który od ponad 30 lat gwarantuje jej bezpieczny rozwój. Działając w różnych uwarunkowaniach rynkowych i ekonomicznych musimy być przygotowani na różne scenariusze, także te mniej korzystne. Aby sprostać tym wyzwaniom trzeba być przede wszystkim dobrym organizatorem umiejącym koordynować najważniejsze procesy zachodzące w firmie i mieć konkretną i realną wizję jej rozwoju.

Co znajduje się w hierarchii ważności na pierwszym miejscu, w odniesieniu do sprawnego funkcjonowania Fabryki Mebli BODZIO?

Kluczem do prawidłowego działania przedsiębiorstwa jest dobrze funkcjonujący zarząd, który nie tylko na bieżąco administruje firmą, ale także wytycza i realizuje najważniejsze dla niej cele. Skala i charakter zadań, jakie ciążą na zarządzie spółki sprawiają, że w całej strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa to właśnie on pełni najbardziej odpowiedzialną funkcję. Bez wątpienia to fundament sprawnego funkcjonowania naszej Fabryki.

Marka BODZIO jest rozpoznawalna już od wielu lat. W jaki sposób umacniają Państwo jej pozycję  na rynku polskim i zagranicznym?

BODZIO to wartość sama w sobie, a fakt, że jesteśmy tak długo obecni na rynku podkreśla tylko znaczenie naszej firmy i jej wpływ na całą branżę meblarską. Pozycja przedsiębiorstwa zależy od bardzo wielu czynników, także tych z pozoru mało istotnych. Stałe zwiększanie aktywności i docieranie do nowych grup klientów należy do priorytetów spółki. Stawiamy na konkurencyjność, coraz bardziej rozbudowaną ofertę, a także nowe formy promocji i sprzedaży.

Z jakimi wyzwaniami przyjdzie się zmierzyć Państwu w roku 2019? Jakie są dalsze perspektywy rozwoju?

W  planach na rok bieżący znajduje się wiele projektów. Większość z nich to oczywiście inwestycje, które na stałe wpisane są w politykę rozwoju firmy. Nowe firmowe salony sprzedaży oraz stopniowa wymiana bazy transportowej czy modernizacja infrastruktury produkcyjnej, to tylko wybrane z nich. Niektóre już są w trakcie realizacji. Pomimo bardzo złożonej sytuacji na rynku mebli, zachowujemy jednak optymizm co do dalszych perspektyw rozwoju firmy.

Rozmawiała Magdalena Tułecka