Sieć Kaufland nieustannie się rozwija i dba o to, aby zapewnić swoim klientom jak najwyższy standard obsługi i jak najszerszy wybór produktów odpowiadających różnorodnym potrzebom. Asortyment liczy średnio ponad 15 tys. produktów, a oferta sieci wciąż jest rozszerzana o nowe marki własne, które cieszą się dużym uznaniem polskich klientów. W mijającym roku szczególną uwagę zwrócono na potrzeby rodzin oraz ich najmłodszych członków. Za swoje działania i produkty Kaufland został wyróżniony w programie Dobra Marka.

Inwestycje i modernizacje

Sieć Kaufland nieustannie się rozwija na polskim rynku. W roku 2018 otworzono kolejne nowoczesne sklepy i obecnie jest ich w Polsce już 208. Równolegle firma prowadzi intensywną modernizację dotychczasowych marketów obejmującą unowocześnienie ich wyglądu oraz wdrożenie przyjaznych dla środowiska rozwiązań. W tym roku zmodernizowano m.in. sklepy w Jabłonnie, Tomaszowie Mazowieckim, Tarnowie, Zabrzu czy Wołominie. Sieć stawia na nowoczesne i proekologiczne rozwiązania, takie jak oświetlenie LED, osłony urządzeń chłodniczych czy technologię odzysku ciepła odpadowego, które pozwalają na redukcję zużycia energii oraz emisji CO2.

Nowe korzyści dla klientów

W kwietniu 2018 roku sieć Kaufland przystąpiła do Programu PAYBACK. W tej chwili jest to jedyna sieć handlowa w Polsce, która może zaoferować swoim klientom multipartnerski program lojalnościowy. Na klientów czeka szereg dodatkowych benefitów. Mogą oni z łatwością zbierać punkty oraz płacić nimi za zakupy czy wymieniać na wybrane przez siebie nagrody. Na uczestników Programu Payback czekają też dodatkowe oferty specjalne oraz szereg konkursów, w których do wygrania są atrakcyjne nagrody.

Z myślą o szczególnych potrzebach żywieniowych

Kaufland odpowiada na rosnące zainteresowanie klientów produktami specjalnych potrzeb żywieniowych. W tym roku sieć wprowadziła dwie nowe marki produktów: K-free oraz K-to go. Dzięki nowej marce własnej K-free Kaufland wspiera swoich klientów w prowadzeniu zdrowej, urozmaiconej, a przede wszystkim smacznej diety bez laktozy i glutenu. Produkty zostały stworzone we współpracy z ekspertami i wybranymi dostawcami, a ich jakość została sprawdzona i potwierdzona przez niezależne laboratoria. Już od dłuższego czasu Kaufland posiada w swoich sklepach produkty marki własnej bez laktozy. Teraz są one dostępne pod marką K-free. Zauważając potrzeby klientów, którzy muszą zrezygnować, lub świadomie rezygnują z glutenu w swojej diecie, Kaufland postanowił wprowadzić także własne produkty bez glutenu. K-to go to z kolei marka produktów przeznaczona dla osób będących w ciągłym biegu, poszukujących gotowej i wygodnej propozycji na szybką i odżywczą przekąskę. W jej skład wchodzą napoje, w tym różne rodzaje gotowych do spożycia kaw przygotowanych w 100 proc. na bazie ziaren arabica, owocowych shake’ów, a także gotowe kanapki oraz muesli śniadaniowe.

Wyjątkowe kosmetyki

W tym roku sieć położyła także duży nacisk na zwiększenie asortymentu przeznaczonego dla rodzin. Znacząco poszerzyła się oferta marki drogeryjnej Bevola. W jej portfolio klienci znajdą wysokiej jakości kosmetyki dla kobiet, mężczyzn, dzieci oraz niemowląt. Ponad setka nowych artykułów dostępna jest w każdym sklepie już od maja bieżącego roku. W ofercie znajdują się m.in. płyny i żele pod prysznic, szampony, odżywki i inne artykuły do pielęgnacji włosów, produkty do oczyszczania twarzy, do golenia, kremy na noc i na dzień, dezodoranty, czy pasty do zębów. Co więcej, nowa marka własna oferuje także produkty dla dzieci i niemowląt. Kosmetyki zostały opracowane na bazie wartościowych składników, takich jak masło shea, olejek jojoba, olejek arganowy, olejek z awokado, ze słonecznika, czy ekstrakt z bambusa i rumianku.

Nowe marki odzieżowe

Kaufland zaproponował swoim klientom również dwie wyjątkowe marki odzieżowe przeznaczone dla dzieci i młodzieży. Pierwsza z nich to ubrania dla najmłodszych znane pod marką Kuniboo. Przeznaczone są dla niemowląt oraz dzieci do 4. roku życia. Ubranka Kuniboo są modne i wyróżnia je wesoły, kolorowy design. Na produktach znaleźć można charakterystyczny wizerunek specjalnego ambasadora marki – małego i uśmiechniętego szopa pracza. Wszystkie produkty marki Kuniboo posiadają certyfikat Ökotex 100, a większość z nich wykonana jest z naturalnych włókien posiadających atest GOTS. Tekstylia te są wolne od szkodliwych substancji i wykonane zostały z bawełny organicznej, zastosowane w produktach opakowania zostały wybrane świadomie i w trosce o środowisko. Tym samym wykorzystano wyłącznie proste papierowe banderole i kartoniki, które z łatwością podlegają recyklingowi. Dla nieco starszych dzieci przygotowano propozycję odzieżową pod marką własną Hip&Hopps. Ta grupa produktów przeznaczona jest dla dzieci w wieku od 6 do 10 lat. Wszystkie wykorzystane do produkcji materiały są bezpieczne i posiadają certyfikaty Okotex, Bionic Finish Eco i w większości wykonane są z bawełny organicznej z certyfikatem GOTS. Co ważne, ubrania są łatwe w pielęgnacji, wytrzymałe, a także przygotowane w oparciu o bieżące trendy modowe. Asortyment Hip&Hopps regularnie pojawia się w ofercie promocyjnej sieci, w bardzo korzystnych cenach.

Kolejne nowości

Sieć zapowiada dalszy rozwój. Jeszcze w tym roku obrotowym planowane jest otwarcie kolejnych czterech marketów, zaś w 2019 roku Kaufland zapowiada poszerzenie asortymentu o kolejne marki.
Potwierdzeniem wysokiej jakości produktów, które oferujemy, są m.in. przyznane im certyfikaty. Wyróżnienie naszych marek własnych i określenie ich Odkryciem Roku jest dla nas ogromną nagrodą. Produkty, które oferujemy, spotykają się z zainteresowaniem konsumentów. W przyszłym roku chcemy w dalszym ciągu poszerzać asortyment już istniejących marek własnych oraz zaproponować klientom kolejne linie produktów, zgodnie z czterema zasadami marki Kaufland, którymi są jakość, wybór, cena i prostota – mówi Krzysztof Szponder, szef Departamentu Zakupu z Kaufland Polska.