Rozmowa z Dariuszem Polinceuszem, Prezesem Zarządu Excellence S.A., producenta ekologicznych soków, syropów i musów. Firma kładzie nacisk na zdrowie i ekologię czego efektem jest m.in. stworzenie nowej linii produktów „I am Bio”.
Media

Państwa produkty już od dawna zdobywają serca i podniebienia konsumentów. Obecnie firma inwestuje w rozwój produktów marki „I am Bio”. Na czym polega jej wyjątkowość?

Uważamy, że nasi klienci zasługują na to, co najlepsze i właśnie dlatego stworzyliśmy wyjątkową markę „I am Bio”, opartą wyłącznie o certyfikowane owoce i rośliny pochodzące z upraw ekologicznych. Przygotowanie produktu ekologicznego to długotrwały proces, który rozpoczyna się na etapie uprawy owoców, która musi spełniać szereg restrykcyjnych wymogów (odnośnie nawożenia, braku zanieczyszczeń), a kończy się surowymi procedurami w naszym zakładzie. Aby wyrób mógł uzyskać certyfikat BIO, procesy produkcyjne, a także przechowywania są ściśle określone i wielokrotnie kontrolowane. Dzięki temu klienci mają gwarancję, iż otrzymują produkt w stu procentach naturalny oraz z ekologicznych, czystych upraw. Taki sok lub syrop z powodzeniem może zastąpić lub być lepszy jakościowo, niż soki wytwarzane samodzielnie, ale z owoców z upraw niewiadomego pochodzenia.

Jakie produkty są dostępne w serii „I am Bio”?

Na dziś są to ekologiczne soki z aronii, czarnych jagód, czarnego bzu oraz malin. W tej gamie produktów oferujemy także syropy egzotyczne pochodzące z BIO daktyli, ryżu, klonu czy agawy oraz syropy tradycyjne z BIO owoców z dodatkiem BIO cukru trzcinowego z malin, truskawki i czarnego bzu. Syropy z powodzeniem mogą zastąpić tradycyjny cukier, świetnie sprawdzają się jako dodatek do napojów i posiłków. Trzecią grupą w serii „I am Bio” są musy owocowe. To propozycja dla wymagających klientów, którzy cenią naturalne, ekologiczne i zdrowe produkty.

Ciekawą serią są napoje z nasionami bazylii.

To produkty o egzotycznych smakach, m.in. z mango, marakui, arbuza i kiwi z dodatkiem witaminy C oraz nasion bazylii, które nadają im wyjątkową konsystencję. Napoje te są niezwykle orzeźwiające, mają doskonały smak, nietuzinkowy i ciekawy wygląd, a co najlepsze, stanowią też suplement diety.

W Państwa ofercie znajduje się także linia tradycyjnych produktów, którym wierne są kolejne pokolenia Polaków.

Posiadamy produkty, które oferujemy pod marką „Syrop Babci Jadzi”. Są to tradycyjne syropy, z polskich owoców, w ulubionych przez Polaków smakach – malinowym, jagodowym, wiśniowym oraz wieloowocowe. Ale także w tej grupie – syropów tradycyjnych, proponujemy konsumentom nowe smaki, np. syrop o smaku imbirowym z lekko pikantną nutą. W naszej ofercie są też syropy prozdrowotne, będące bogatym źródłem witamin C, B6 i B12, wspierające prawidłowe działanie układu odpornościowego. Tutaj oferujemy też specjalne duety: syrop pędy sosny z kwiatem czarnego bzu oraz połączenie czarnego bzu z kwiatem mniszka lekarskiego. To produkty inspirowane tradycyjnymi sposobami przygotowywania syropów przez nasze babcie, przekazywanymi przez pokolenia.

Firma Excellence otrzymała nominację do tytułu Najwyższa Jakość Quality International 2019, którym nagradzane są najlepsze produkty i usługi. Jakie wartości są dla Państwa priotytetowe w prowadzonej działalności?

Jakość, ekologia, zdrowie, natura oraz łączenie polskich tradycji z nowoczesnością – oto wartości kluczowe w naszej firmie. Aby je móc realizować systematycznie inwestujemy w nowoczesne urządzenia i park maszynowy. Rozwijamy własne laboratorium, wyposażając je w urządzenia niezbędne do kontrolowania surowców pod względem zawartości pestycydów, wykluczenia zafałszowań żywności oraz potwierdzania czystości mikrobiologicznej produktów. Posiadamy wszystkie niezbędne certyfikaty, dotyczące produkcji żywności, ale na tym nie poprzestajemy. Stale dążymy do podnoszenia jakości i rozwijania naszej oferty.

Czyli zgodnie z nazwą firmy: ,,Excellence". A gdzie można znaleźć Państwa produkty?

Nasze produkty są dostępne w większości sieci handlowych oraz naszym sklepie internetowym. Współpraca z dużymi sieciami, zapoczątkowała też rozwój sprzedaży eksportowej w naszej firmie. Obecnie, oprócz Europy, nasze produkty docierają też do Kanady, USA, a także do takich krajów, jak Mongolia i Iran. I tutaj chciałbym podkreślić, że rozwój naszej firmy, wysoka jakość i różnorodność produktów, to efekt pracy całego zespołu, bez którego pasji i zaangażowania nie osiągnęlibyśmy takich wyników.

Rozmawiały Anna Biszkowiecka i Julia Ćwiertniak