Zwykło się uważać, że sklepy są przede wszystkim dla klienta, ale każdy z nich to także miejsce pracy dla wielu osób. Aby praca załogi stała się łatwiejsza i przyjemniejsza, od początku tego roku POLOmarket zmodernizował 57 placówek.

Jednak najważniejsze są dobre warunki świadczenia pracy, a te w POLOmarkecie są naprawdę konkurencyjne. Z myślą o swoich 6,3 tys. pracownikach sieć oferuje rynkowe wynagrodzenia (dwie podwyżki płac w ciągu ostatnich dwóch lat), dodatki stażowe, pierwszą umowę na sześć miesięcy (zamiast zwyczajowych trzech), przejrzysty system awansów, świadczenia pozapłacowe, opiekę medyczną dla pracowników i ich rodzin, ubezpieczenie na życie dla pracownika i rodziny w atrakcyjnej cenie, ubezpieczenie szkolne dzieci i wnuków, wyprawki dla pierwszoklasistów, paczki świąteczne dla dzieci, zniżki pracownicze w ramach Karty Pracownika polokarta, a także pakiet szkoleń w ramach „Akademii POLOmarketu”.
Dział odpowiedzialny za benefity cały czas pracuje nad kolejnym rozwiązaniami atrakcyjnymi dla pracowników. Jednym z takich przedsięwzięć był projekt grywalizacji, który łączył zabawę z pracą i wpisywał się w bieżące wyzwania na rynku pracy, jakie stawiają chociażby młodzi ludzie. Projekt okazał się dużym sukcesem, dlatego specjalnie powołany zespół pracuje nad kolejną edycją.
W ten sposób tworzone jest wyjątkowe miejsce pracy, a POLOmarket jest postrzegany jako odpowiedzialny i rzetelny pracodawca, który swoim pracownikom oferuje możliwości rozwoju i poczucie sensu wykonywanej pracy.

Nowy koncept sklepów

Od niedawna POLOmarket intensywnie rozwija nowy koncept sklepów. Nowoczesne wyposażenie i przejrzysta ekspozycja zwiększają komfort pracowników, a także poprawiają ergonomię ich pracy. W ramach modernizacji wdrażane są rozwiązania proekologiczne i energooszczędne, m.in. system odzysku ciepła z urządzeń chłodniczych. Na nowe wymieniane są lodówki i lady chłodnicze, co przekłada się na wyższe standardy ciągu chłodniczego, a tym samym na jeszcze lepszą jakość produktów świeżych i ultraświeżych. Nowy, bardziej wydajny i mniej awaryjny sprzęt to również niezakłócone funkcjonowanie sklepów.





Każdą modernizację planujemy nie tylko z myślą o komforcie klientów, ale również naszych pracowników. Wprowadzamy szereg rozwiązań, które ułatwiają pracę – szersze alejki i nowoczesne regały ekspozycyjne ułatwiające zatowarowanie, ergonomiczne boksy kasowe, specjalne prasy do makulatury czy wydajniejszy i mniej awaryjny sprzęt. Nasi pracownicy zgłaszają nam też, że lepiej pracuje im się w odnowionych, estetycznych wnętrzach. Przy okazji modernizacji wprowadzamy też nowe rozwiązania informatyczne takie jak prostszy system do obsługi zamówień czy centralny system wydruku cenówek na papierze perforowanym.

Beata Zielińska,
Dyrektor Personalny w POLOmarkecie