« Powrót do artykułu

Wilkowicz: Strategiczny screen scraping

Sprawa screen scrapingu, czyli pozyskiwania danych o tym, co dzieje się na rachunku bankowym danej osoby przez zewnętrzne podmioty, może wydawać się błaha, ale dla banków może mieć wręcz strategiczne znaczenie. Jeżeli upowszechni się bowiem mechanizm pozwalający na błyskawiczne przenoszenie się klientów z jednego banku do drugiego (a screen scraping właśnie na to pozwala), nie będzie mowy o trwałej strukturze rynku. Te banki, które dziś są duże (mają wielu klientów), w krótkim czasie mogą się skurczyć, a małe mogą szybko urosnąć.

Łukasz Wilkowicz, zastępca kierownika działu branże i firmy

autor: Wojtek Gorskiżródło: DGP

Łukasz Wilkowicz, redaktor

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!