Główny analityk Expandera Jarosław Sadowski zwraca uwagę, że czasem mimo złożenia dyspozycji zamknięcia konta, jest ono nadal aktywne. Dzieje się tak, ponieważ wielu klientów nie wie o tak zwanym okresie wypowiedzenia, kiedy wciąż pobierana jest opłata za prowadzenie rachunku. Jeśli zamykający konto zabrał z niego wszystkie pieniądze, powstaje dług, który uniemożliwia zamknięcie rachunku - wyjaśnia ekspert. Dlatego zamykając rachunek warto zostawić na nim pieniądze potrzebne do pokrycia opłat także w okresie wypowiedzenia.
Ekspert przypomina, że jeśli zmieniamy bank, możemy liczyć na pomoc nowej instytucji w zamknięciu poprzedniego konta. Bank może między innymi powiadomić pracodawcę, czy urząd skarbowy o tym, że zmienił się nam numer rachunku. Pobierze też listę zdefiniowanych płatności.
Jarosław Sadowski radzi, aby żegnając się z bankiem sprawdzić, czy rachunek został poprawnie zamknięty. Zdarzały się sytuacje, kiedy klient był przekonany, że konto nie istnieje, podczas gdy co miesiąc była naliczana kolejna opłata. W ten sposób, po kilku miesiącach, może powstać pokaźna kwota zaległości - ostrzega ekspert.