Nowych klientów banki witają z otwartymi ramionami, jednak zamknięcie rachunku nie zawsze jest proste. Bankom nie zależy przecież na tym, aby klienci mogli szybko przejść do konkurencji - przypominają eksperci firmy doradczej Expander.

Główny analityk Expandera Jarosław Sadowski zwraca uwagę, że czasem mimo złożenia dyspozycji zamknięcia konta, jest ono nadal aktywne. Dzieje się tak, ponieważ wielu klientów nie wie o tak zwanym okresie wypowiedzenia, kiedy wciąż pobierana jest opłata za prowadzenie rachunku. Jeśli zamykający konto zabrał z niego wszystkie pieniądze, powstaje dług, który uniemożliwia zamknięcie rachunku - wyjaśnia ekspert. Dlatego zamykając rachunek warto zostawić na nim pieniądze potrzebne do pokrycia opłat także w okresie wypowiedzenia.

Ekspert przypomina, że jeśli zmieniamy bank, możemy liczyć na pomoc nowej instytucji w zamknięciu poprzedniego konta. Bank może między innymi powiadomić pracodawcę, czy urząd skarbowy o tym, że zmienił się nam numer rachunku. Pobierze też listę zdefiniowanych płatności.

Jarosław Sadowski radzi, aby żegnając się z bankiem sprawdzić, czy rachunek został poprawnie zamknięty. Zdarzały się sytuacje, kiedy klient był przekonany, że konto nie istnieje, podczas gdy co miesiąc była naliczana kolejna opłata. W ten sposób, po kilku miesiącach, może powstać pokaźna kwota zaległości - ostrzega ekspert.