Dotychczas z mobilnej aplikacji bankowej mogli korzystać tylko ci klienci mBanku, którzy mieli iPhony i iPady. Dziś bank uruchamia aplikację dostępną także na urządzeniach działających na systemie operacyjnym Android. Tego oprogramowania używają smartfony trzech dużych producentów: LG, Samsunga i HTC.
– Sądzimy, że zainteresowanie systemem Google Android będzie rosnąć. Stąd nasz krok w kierunku rozwoju aplikacji dla przyszłych i obecnych użytkowników tego systemu – mówi Rafał Borkowski, dyrektor departamentu promocji w mBanku.
Wśród systemów operacyjnych na smartfony prym dziś wiodą trzy z nich: Symbian dostępny na urządzeniach Nokii, iOS działający na iPhonach i właśnie Android. Ten ostatni ma już 40 proc. rynku, a jego udział wciąż rośnie. Stąd decyzje, by umożliwiać działanie aplikacji mobilnych także na tym oprogramowaniu. Do niedawna większość banków oferowała swoje usługi mobilne głównie na iPhony. Dziś spośród ośmiu banków oferujących aplikacje mobilne jedynie Raiffeisen nie ma aplikacji współpracującej z Androidem.
Rozwiązanie udostępnione przez detaliczne ramię BRE Banku umożliwia dokonywanie najważniejszych operacji na koncie osobistym, jak sprawdzanie salda, historii operacji, doładowanie komórki czy realizację przelewów do odbiorców zdefiniowanych. Obsługa odbywa się za pośrednictwem oprogramowania zainstalowanego na urządzeniu przenośnym. Dzięki temu ilość danych, jaka jest transferowana między bankiem a smartfonem, jest ograniczona, co pozwala na szybkie działanie.
Aplikacje mobilnego banku cieszą się rosnącą popularnością. W ubiegłym tygodniu do grona banków oferujących to rozwiązanie dołączył Pekao SA. Sprzyja temu wzrost udziału smartfonów w sprzedaży komórek. W 2010 r. co dziesiąty sprzedawany telefon był smartfonem. Z analizy GfK Polonia wynika, że w przyszłym roku niemal połowa sprzedawanych urządzeń to będą smartfony.
DGP przypomina
Korzystaj bezpiecznie z banku w telefonie
Zabezpiecz swój smartfon programem antywirusowym. Staraj się tylko w awaryjnych sytuacjach korzystać z aplikacji mobilnej przy użyciu połączenia internetowego w publicznych i otwartych hot spotach.
Nigdy nie przechowuj w smartfonie numeru identyfikacyjnego i hasła do logowania się do aplikacji mobilnej. Jeżeli masz taką możliwość, nie korzystaj z haseł przesyłanych na telefon. Wybierz inne formy autoryzacji przelewów: token lub papierową listę haseł jednorazowych.