statystyki

Ruszyła kampania przed Euro 2012 - "Wszyscy jesteśmy gospodarzami" (WIDEO)

skomentuj

W piątek, na dwa tygodnie przed rozpoczęciem Euro 2012, ruszyła rządowa kampania społeczna "Polacy 2012. Wszyscy jesteśmy gospodarzami". Poprzez tę ogólnopolską akcję medialną rząd chce zachęcić rodaków, by pokazali zagranicznym kibicom polską gościnność.

Publikacja: 25 maja 2012, 16:31 Aktualizacja: 25 maja 2012, 16:36

"Przez najbliższe tygodnie razem będziemy budowali pozytywną atmosferę Euro 2012. Pokażmy kibicom z zagranicy naszą polską gościnność, by poczuli się u nas jak u siebie w domu" - zachęca Centrum Informacyjne Rządu w komunikacie przesłanym w piątek PAP.

CIR podkreśla, że Euro 2012 to największa impreza w najnowszej historii naszego kraju. "Nieprędko powtórzy się podobna szansa na pokazanie się z jak najlepszej strony. Do Polski przyjadą setki tysięcy kibiców, a miliony będą śledzić mistrzostwa przed telewizorami. Będziemy też gościć kilka tysięcy dziennikarzy z całego świata" - czytamy.

Premier Donald Tusk mówił w czwartek, że rząd poprzez kampanię chce przekonać Polaków, aby sposób serdeczny traktowali wszystkich przyjezdnych. "Czy to będą Hiszpanie, Włosi, Irlandczycy (...) - tu nie przewiduję problemów - ale także Rosjanie czy Niemcy" - dodał.

"Żebyśmy pokazali, że potrafimy rozróżnić politykę, czy czasami nie najlepszą codzienność, czy historię od tego, jak się zachować jako gospodarze sportowej imprezy" - mówił Tusk.

Jak mówił, pamięta, że wiele razy - przy okazji imprez sportowych - dochodziło do "pozytywnego przełamywania" wizerunku państw, kiedy miejscowi kibice zachowywali się gościnnie i serdecznie. Wymienił w tym kontekście mistrzostwa Europy w Danii oraz igrzyska olimpijskie w Kanadzie.

Od piątku będzie można zobaczyć spot, w którym już po Euro - jesienią 2012 r. - Włoch, Rosjanka i Irlandczyk wspominają chwile, które spędzili w Polsce. Migawki pokazują wspólne kibicowanie na ulicach polskich miast i na stadionach. Reklama będzie też emitowana w radio.

Innym nośnikiem będą plakaty z hasłem "Feel like at home" - "Czujcie się jak w domu". Tłem są wymalowane w barwy swoich krajów twarze kibiców. Plakaty i hasło pojawią się w materiałach partnerów akcji: na stacjach benzynowych PKN Orlen, na wiaduktach nad drogami wjazdowymi do Polski, w placówkach pocztowych, na dworcach kolejowych i lotniskach.

Materiały reklamowe - plakat, ale też przypinki "Jak mogę pomóc", czy "Witamy" w różnych językach - będzie można do 30 maja zamówić przez internet (WszyscyJestesmyGospodarzami.pl). O ich dystrybucję jeszcze przed Euro zadbać ma Poczta Polska.

W internecie otwarty zostanie też kanał internetowy WJG TV (od Wszyscy jesteśmy Gospodarzami), na którym mają pojawiać się materiały filmowe kampanii. Na bieżąco będziemy publikowali krótkie filmy prezentujące atmosferę i zabawę podczas EURO 2012 z udziałem Polaków oraz zagranicznych gości - zapowiada CIR.

Otwarte zostaną dwa profile w Facebooku - jeden dla Polaków (facebook.com/2012WszyscyJestesmyGospodarzami), a drugi dla zagranicznych gości (facebook.com/PolishGuide2012). Na plakatach umieszczono kod QR, który po zeskanowaniu telefonem komórkowym przenosi na stronę internetową dla gości zagranicznych (PolishGuide2012.pl).

Kampanię koordynuje Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, jednak ma w niej nie być elementów politycznych. Przygotowanie jej kosztowało 1 mln złotych: 500 tys. pochodziło z rezerwy budżetowej, 300 tys. z budżetu ministerstwa sportu i turystyki, a 200 tys. z Narodowego Centrum Kultury.

Oprócz krajowej kampanii, Polska Organizacja Turystyczna prowadzi za granicą kampanię promująca Polskę w związku ze zbliżającymi się finałami mistrzostw Europy w piłce nożnej. Ma ona zachęcać do odwiedzenia naszego kraju nie tylko podczas finałów.

Euro 2012 organizowane wspólnie przez Polskę i Ukrainę rozpocznie się 8 czerwca w Warszawie (w meczu otwarcia zmierzą się Polska i Grecja). Mecz o mistrzostwo odbędzie się 1 lipca w Kijowie.

Zapytaj o licencje