statystyki

Tylko TVP będzie nadawać mecze Euro 2012

skomentuj

TVP jest oficjalnym i jedynym nadawcą meczów Euro 2012. Transmitować będzie wszystkie 31 meczów - 16 na antenie TVP1 i 15 na antenie TVP2. Równoległe relacje będą emitowane w TVP HD i TVP Sport. Przy realizacji przedsięwzięcia będzie pracować ok. 400 osób.

Publikacja: 12 maja 2012, 07:45 Aktualizacja: 12 maja 2012, 08:41

Telewizja

źródło: ShutterStock
Telewizja

Euro 2012 oznacza dla TVP ok. 180 godzin transmisji i retransmisji meczów oraz programów towarzyszących w telewizyjnej Jedynce i Dwójce, 400 godzin w TVP Sport oraz blisko 25 godzin na antenie TVP Info.

Produkcja sygnału telewizyjnego z rozgrywek należy do UEFA. TVP, która sygnał ten jedynie odbiera, zaangażuje w przedsięwzięcie dwa duże wozy transmisyjne i cztery wozy reporterskie. Przy produkcji pracować będzie ok 400 osób, w tym 12 ekip reporterskich.

W dniach 8-15 czerwca każdego dnia będą rozgrywane dwa mecze fazy grupowej. Pierwszy (o godz. 18) transmitowany będzie w TVP2, TVP Sport i TVP HD. Drugi (o godz. 20.45) w TVP1, TVP Sport i TVP HD. Skróty będzie można zobaczyć ok. 23.05 w TVP1 i TVP Sport. Powtórka meczu z godz. 18 będzie nadawana w TVP2 ok. godz. 0.05, zaś meczu z godz. 20.45 - w TVP1, następnego dnia o godz. 8.30.

W dniach 16-19 czerwca odbywać będą się decydujące spotkania w grupach. Każdego dnia rozegrane zostaną dwa mecze - oba o godz. 20.45. Jeden z nich będzie transmitowany na TVP1 i TVP Sport, drugi - w TVP2 i TVP HD.

Mecze ćwierćfinałowe (21-24 czerwca), półfinałowe (27-28 czerwca) i finałowy (1 lipca) będą rozpoczynać się o godz. 20.45. Każdego dnia rozgrywany będzie tylko jeden. TVP będzie je transmitować na jednej z dwóch głównych anten oraz w TVP Sport i TVP HD. Skróty meczów będzie można obejrzeć w TVP1 i TVP Sport o godz. 23.05, a ich powtórki - następnego dnia o godz. 8.30 w TVP1 lub TVP2 oraz w TVP Sport.

Euro 2012 w TVP to nie tylko transmisje meczów. Uwagami na temat spotkań dziennikarze sportowi, byli trenerzy i kadrowicze reprezentacji Polski w piłce nożnej podzielą się ok. godz. 23.20 w TVP1, w programie "Piłka w grze". Po meczach z udziałem polskiej kadry TVP planuje przeprowadzenie wywiadów z trenerem i zawodnikami.

W magazynie "Biało-czerwoni" codziennie będzie można zobaczyć relacje z przygotowań polskiej reprezentacji do kolejnych spotkań. Program będzie emitowany w TVP1 o godz. 10.45 i 16.45. Magazyn "Nasi rywale" - o reprezentacjach innych krajów - będzie emitować TVP2 ok. godz. 16.50. Na antenach TVP1, TVP2, TVP Info i TVP Sport codziennie będzie też można obejrzeć kilka relacji ze stref kibica.

TVP przygotowała również multimedialne centrum wydarzeń turnieju - serwis sport.tvp.pl. Na tej stronie będą dostępne m.in. transmisje meczów on-line (również w technologii HD), mediateka wszystkich materiałów wideo związanych z turniejem, centrum wyników i wiadomości.

Przed każdym meczem w Studiu Euro 2012 komentujący przybliżą kibicom występujące drużyny, omówią taktykę gry i podzielą sie spostrzeżeniami.

Główne Studio Euro 2012 będzie znajdować się w siedzibie TVP przy ul. Woronicza. Studio plenerowe powstanie zaś na dachu warszawskiej fabryki Wedla przy ul. Zamoyskiego, skąd rozciąga się widok na Stadion Narodowy, Wisłę i lewobrzeżną Warszawę. Dziennikarze sportowi TVP wraz ze współkomentatorami zasiądą też na wszystkich stadionach w Polsce i na Ukrainie.

TVP opublikowała cennik czasu reklamowego na Euro 2012

Dwie ekipy reporterskie TVP i stacja satelitarna będzie towarzyszyć reprezentacji Polski 24 godziny na dobę, aż do ostatniego ich meczu w turnieju.

Osoby odbierające sygnał naziemnej telewizji cyfrowej obejrzą rozgrywki w lepszej jakości - od 1 czerwca sygnał TVP1 i TVP2 nadawany na multipleksach będzie dostępny w jakości HD.

Według wyliczeń TVP na Euro 2012 spółka straci w sumie ok. 50 mln zł. Prezes TVP Juliusz Braun wyjaśnił PAP, że za turniej telewizja już w większości zapłaciła, jednak jako koszt wydatek ten zostanie zaksięgowany dopiero w tym roku.

TVP opublikowała cennik czasu reklamowego na Euro 2012. Za 30-sekundowy spot reklamowy przed pierwszą połową meczu otwarcia mistrzostw 8 czerwca (Polska-Grecja) trzeba zapłacić 122,1 tys. zł, a za emitowany przed drugą połową - 277,7 tys. zł. Gdyby Polacy doszli do finału, za tej samej długości film reklamowy wyemitowany przed drugą połową meczu, przed dogrywką i przed rzutami karnymi, trzeba byłoby zapłacić 390 tys. zł.

Także w czasie Euro 2012 obowiązują ustawowe ograniczenia dotyczące maksymalnej liczby reklam - w ciągu godziny nie mogą one zajmować więcej niż 12 minut.

Zapytaj o licencje