Trzej sprzedawcy energii elektrycznej mogli wprowadzać klientów w błąd, zapewniając, że tylko aktualizują dotychczasową umowę, a podpisanie dokumentów umożliwi obniżenie rachunków, poinformował UOKiK w komunikacie i wszczął postępowanie przeciwko Polska Energetyka Pro, Novum i Energetyczne Centrum po analizie skarg konsumentów.

"Urząd sprawdzi m.in. czy konsumenci byli wprowadzani w błąd co do tożsamości przedsiębiorcy. W opinii UOKiK przeświadczenie konsumenta o tym, że ma do czynienia z dotychczasowym sprzedawcą energii, może mieć duży wpływ na decyzję o skorzystaniu z oferty. Wprowadzanie w błąd jest uznawane za niezgodną z prawem" - czytamy w komunikacie.

Według skarg, sprzedawcy jednej z firm podawali się za przedstawicieli Tauronu. Ponadto ze skarg wpływających do UOKiK wynika, że przedstawiciele handlowi Polskiej Energetyki Pro, Novum i Energetycznego Centrum informowali konsumentów, że po podpisaniu nowej umowy będą płacili niższe rachunki za energię elektryczną. Tymczasem w ocenie UOKiK rachunki za energię elektryczną mogą być wyższe niż u dotychczasowych dostawców.