Gwarantowana cena energii była do tej pory głównym orężem challengerów na rynku, czyli małych sprzedawców pragnących zdobyć jak najwięcej klientów od tzw. „wielkiej piątki”. Jednak sytuacja na rynku się zmienia, a kolejne koncerny kuszą swych odbiorców.

Jak wskazują najnowsze dane z monitoringu prowadzonego przez URE, w okresie od początku lutego do końca kwietnia br., sprzedawcę energii elektrycznej zmieniało w każdym z tych miesięcy ok. 10 tys. gospodarstw domowych i ok. 2,5 tys. podmiotów instytucjonalnych.

Od początku procesu liberalizacji rynku energii elektrycznej, do końca kwietnia br., sprzedawcę energii zmieniło blisko 329 tys. gospodarstw domowych i niemal 140 tys. innych podmiotów.

Promocje oferowane przez tzw. niezależnych sprzedawców nie były zbyt dobrze odbierane przez klientów, choć liczba zmian sprzedawcy rosła. Ostra i bezpardonowa walka kończyła się w sądzie na skutek działań UOKiK czy organizacji konsumenckich. Ale promocje związane z ceną prądu podchwycili także główni gracze na rynku energetycznym. Wbrew pozorom jest to walka bezpardonowa o czym piszemy tu:

Najnowszą ofertę zaproponował właśnie PGE. Klienci, którzy skorzystają z nowej oferty PGE Polskiej Grupy Energetycznej „Prąd jak prąd” zapewnią sobie gwarancję stałej ceny za energię elektryczną aż do końca 2017 roku. PGE nie jest pierwszym koncernem, który taką propozycję dla klientów przygotował.

Podobną ofertę posiada w swoim portfolio Energa, w tym jednak przypadku gwarancja może trwac nawet do 2019 roku. Dodać należy, że później stosował podobne praktyki. Także Enea i Turon oferują nowe taryfy, ubezpieczenia dołączane do oferty, czy gadżety.

Oferta PGE skierowana jest do gospodarstw domowych z całego kraju. Mogą z niej skorzystać również ci, którzy nie są jeszcze klientami PGE. Jeśli zechcą podpisać umowę, proces zmiany sprzedawcy zostanie przeprowadzony w ich imieniu przez wyspecjalizowanych pracowników spółki. Jest to usługa, która nie wymaga żadnych dodatkowych opłat.

Decydując się na współpracę z PGE klient otrzymuje możliwość wyboru i dostosowania poszczególnych wariantów oferty spośród oferowanych przez sprzedawcę usług dodatkowych. Tym, którzy cenią proste oferty i aktualnie nie chcą korzystać z dodatkowych usług, PGE proponuje rozwiązanie z gwarancją niezmienności ceny aż do końca 2017 roku. W przypadku wyboru tej propozycji rachunki za energię elektryczną będą dotyczyły wyłącznie zużytych kilowatogodzin.

Tym klientom, którzy chcieliby zabezpieczyć się przed nieprzewidzianymi awariami w domu PGE proponuje usługę „Bezpieczny dom”. Dzięki temu rozwiązaniu można otrzymać pomoc fachowca, m.in. elektryka, hydraulika lub ślusarza, który w razie potrzeby usunie awarię lub naprawi zepsuty sprzęt. Z wachlarza oferowanych usług można również wybrać wariant „Pewnie i bezpiecznie z PGE”, który gwarantuje opłacanie rachunków przez ubezpieczyciela w przypadku nieszczęśliwego wypadku lub innego zdarzenia losowego. Potrzebujący pomocy prawnej mogą natomiast skorzystać z usługi „Mecenas Direct”, w ramach której skorzystać można z profesjonalnych bezpłatnych porad prawnika, radcy prawnego lub doradcy podatkowego.

- Coraz większa mobilność konsumentów i mnogość ofert ze strony alternatywnych sprzedawców niejako zmusza duże firmy, by także zaczęły zabiegać jakością swojej oferty o klientów. Stąd np. pojawienie się ofert dual fuel czy tzw. ofert pakietowych – np. prąd plus konto bankowe czy usługi telefoniczne lub telewizja. Liczymy na więcej ciekawych, konkurencyjnych ofert – komentuje Agnieszka Głośniewska, rzecznik URE.