statystyki

Setna LNG dostawa z Kataru, ale głównym dostawcą do Świnoujścia będą Amerykanie

autor: Julita Żylińska02.07.2020, 11:03; Aktualizacja: 02.07.2020, 11:03
W piątek do portu w Świnoujściu wpłynie metanowiec Al Safliya. Przywiezie 90 tys. ton skroplonego gazu, co po regazyfikacji da ok. 120 mln m sześc. gazu ziemnego. Będzie to setna dostawa LNG do Polski oraz 64. od katarskiego dostawcy Qatargas, z którym PGNiG ma długoterminowy kontrakt do 2034 r.

W piątek do portu w Świnoujściu wpłynie metanowiec Al Safliya. Przywiezie 90 tys. ton skroplonego gazu, co po regazyfikacji da ok. 120 mln m sześc. gazu ziemnego. Będzie to setna dostawa LNG do Polski oraz 64. od katarskiego dostawcy Qatargas, z którym PGNiG ma długoterminowy kontrakt do 2034 r.źródło: ShutterStock

PGNiG szuka armatora, od którego będzie czarterować zbiornikowce do transportu gazu kupowanego w USA.

W piątek do portu w Świnoujściu wpłynie metanowiec Al Safliya. Przywiezie 90 tys. ton skroplonego gazu, co po regazyfikacji da ok. 120 mln m sześc. gazu ziemnego. Będzie to setna dostawa LNG do Polski oraz 64. od katarskiego dostawcy Qatargas, z którym PGNiG ma długoterminowy kontrakt do 2034 r. (na ok. 2,7 mld m sześc. gazu rocznie). Jednak większość kontraktów Polska ma podpisanych z amerykańskimi dostawcami.

To spółki takie jak Centrica czy Cheniere oraz firmy eksportujące gaz z nowych terminali w USA. Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo (PGNiG) rozpoczęło realizację kontraktu długoterminowego z Cheniere, w ramach którego odebrało już kilka dostaw. „Wolumen tych dostaw znacząco wzrośnie od 2023 roku – do 1,95 mld m sześc. rocznie – co jest powiązane z rozbudową terminala LNG w Świnoujściu” – czytamy w informacji spółki.


Pozostało 88% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (2)

  • Zenek(2020-07-06 06:26) Zgłoś naruszenie 20

    "...PGNiG szuka armatora, od którego będzie czarterować zbiornikowce do transportu gazu kupowanego w USA...". Słyszałem niejednokrotnie zachwalanie naszych stoczni jako zdolne do wyprodukowania super-statków, o super-fachowcach. Więc jak to jest? Czarterować? Po co? Jednocześnie powinny były ruszyć prace nad powstaniem przynajmniej dwóch takich statków, które pływałyby na zasadzie wahadła. Ktoś tutaj nie myśli, czy znowu zapłacimy "przyjacielowi królika"?

    Odpowiedz
  • obserwator(2020-07-08 19:36) Zgłoś naruszenie 11

    Importowanie gazu z daleka, do tego statkami, gdzie celowo zatopione wraki mogą zablokować Cieśniny (casus Kanału Sueskiego) jest bez sensu. Ale cóż, bogaci chcą być bardziej bogaci tj. USA i szejkowie.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie