« Powrót do artykułu

Wyniki testów PISA: Pytamy nauczycieli, co sądzą o poziomie edukacji uczniów [ROZMOWY]

Brak kreatywności czy nauka rzetelnej pracy – po ogłoszeniu wyników międzynarodowych testów PISA, sprawdzających poziom edukacji, dyskusja o modelu kształcenia nabrała rozpędu. Sprawdzian pisali ostatni gimnazjaliści (od tego roku już zlikwidowane na rzecz ośmioletniej szkoły podstawowej i czteroletniego liceum). I poszło im wyśmienicie: zarówno w matematyce, jak i czytaniu ze zrozumieniem znaleźli się w czołówce europejskiej. Czy po wprowadzeniu reformy i zmianie podstawy programowej będzie tak samo? Nauczyciele dzielą się swoimi, skrajnie różnymi, poglądami.

szkoła

żródło: ShutterStock

Nauczyciele dzielą się z nami swoimi, skrajnie różnymi, poglądami

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (3)

  • Krzysztof M.(2019-12-19 10:33) Zgłoś naruszenie 163

    To fragment. Z innych przedmiotów podobnie, mój syn ośmioklasista pracuje 40 godzin tygodniowo, plus od 17-18 do 23. Czas od 15tej to korki z angielskiego (akurat anglistka się niebotycznie leni). Lektury i poprawki to week, podobnie olimpiady. Zupełny brak dzieciństwa, gdzie czas na poznanie drugiego człowieka i budowę więzi. Specjaliści narzekają i analizują dlaczego Polacy to skupieni na sobie indywidualiści, to jedna z przyczyn, może decydująca.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Rodzic(2019-12-19 20:39) Zgłoś naruszenie 912

    Zawsze trzeba było czytać lektury, nigdy uczniowie nie mieli zbyt dużo wolnego czasu, bo zadań było sporo. Byli i tacy, którzy nie czytali w ogóle. Problem dzisiaj jest w tym? Ze dzieci ogrom czasu poświęcają na " komórki" , gry komputerowe itd. To im zabiera tak dużo czasu. Moje dziecko, po pozostawieniu komórki w kuchni odrabia zadania 2 razy krócej

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!