« Powrót do artykułu

Reforma edukacji to nie zmiana tabliczek na budynkach. Czy rewolucja w oświacie przyniosła jakieś pozytywne efekty?

- Wydaje nam się, że im ciężej dzieci pracują, tym lepiej dla nich. Nic bardziej błędnego - mówi w wywiadzie dla DGP Mikołaj Herbst, doktor habilitowany nauk ekonomicznych, adiunkt w Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych na UW. Specjalizuje się w problematyce ekonomii edukacji i rozwoju regionalnego.

szkoła

żródło: ShutterStock

Państwo oczekuje od szkoły rzeczy wzajemnie sprzecznych. Żeby była nowoczesna, ale podporządkowana wizji ideologicznej rządzących

statystyki

Komentarze (8)

  • Dobrze zarabiający Nauczyciel.(2019-10-04 12:45) Zgłoś naruszenie 121

    Należy Kasiu zlikwidować obowiązek szkolny wzorem tu proszę wymienić panstwo .Bo ja takiego nie znam .Trolle pana Radwana jakiś poziom prezentują .Ciężko mi się do tego przyznać .

    Odpowiedz
  • Hggg(2019-10-05 14:08) Zgłoś naruszenie 121

    Dziecko to nie worek kartofli, który można przestawić w kąt piwnicy i będzie stało nieruchomo. Ma swój charakter, swoje humory, a przede wszystkim coś co się nazywa potencjał i jak to się czasami mówi ******* bicza nie ukręcisz.

    Odpowiedz
  • Dobrze zarabiający Nauczyciel.(2019-10-04 15:41) Zgłoś naruszenie 120

    Dzięki dobrej szkole PRL możliwe stało się obalenie ustaleń z Jałty .Teraz jak w brydżu następuje licytacja rząd .jeden związek,drugi związek i media .Wierzę ,że dobry kontrakt zostanie ugrany .Życzę polskiej edukacji wylicytowanego i ugranego szlema w bez atu .

    Odpowiedz
  • kolo(2019-10-05 17:56) Zgłoś naruszenie 93

    Kto pisze o oświacie w Polsce ? Lewenstam, Herbst, Rohrenschef.... Ciekawe te nazwiska.....

    Odpowiedz
  • XXYYZZ(2019-10-04 11:22) Zgłoś naruszenie 73

    Jest rynek edukacyjny, więc posługując się tą terminologią, należy wyobrazić sobie jaki ma być jego produkt - jednak z szacunku dla problemu, jakiego w przyszłości nasze państwo ma mieć OBYWATELA i POKOLENIE.. I do tego celu edukacja/oświata w Polsce ma mieć środki i metody. A wszyscy chcemy mieć pokolenia i obywateli kreatywnych, przedsiębiorczych, odważnych, innowacyjnych, odpowiedzialnych, uczciwych...... ( proszę dopisać inne cechy ). Proponuję obywatelską dyskusję O EDUKACJ DLA PRZYSZŁOŚCI.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Kasia(2019-10-04 10:57) Zgłoś naruszenie 49

    najlepiej zacząć nauczanie od emerytów. Młodym należy się dzieciństwo! Jak robić dobrze, skoro można bardzo dobrze???

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!