« Powrót do artykułu

Gmina może dać realną szansę wszystkim uczniom. Również z autyzmem [WYWIAD]

Większość placówek oświatowych nie radzi sobie z dziećmi ze spektrum autyzmu i nie potrafi właściwie zorganizować edukacji dla takich uczniów. Tymczasem przykład naszego lidera dobrych praktyk – Gdańska – pokazuje, że przy wsparciu miasta i z pomocą organizacji pozarządowej może to się udać. Rozmowa z dr Anną Budzińską dyrektor Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka, który wspólnie z gdańskim samorządem realizuje projekt edukacji włączającej dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Dziecko niepełnosprawne w szkole

żródło: ShutterStock

Rozwój osób ze spektrum autyzmu jest bardzo nieharmonijny. I mając to na uwadze, musimy z jednej strony wydobywać ich umiejętności, a z drugiej poświęcać więcej czasu na to, co sprawia trudności.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!