Na pensję nauczyciela, poza wynagrodzeniem zasadniczym, składają się także dodatki. Cześć z nich została jednak zlikwidowana od 2018 roku.
żródło: ShutterStock
Dodatek za wysługę lat
Dodatek za wysługę lat, zwany też dodatkiem stażowym, przysługuje pracownikowi po przepracowaniu określonego czasu i od liczby przepracowanych lat zależy też jego wysokość.
Nauczycielom przysługuje on w wysokości 1 proc. wynagrodzenia zasadniczego za każdy rok pracy. Jest on wypłacany co miesiąc poczynając od czwartego roku pracy (dotyczy całego dotychczasowego okresu pracy nauczyciela), ale nie może przekroczyć 20 proc. wynagrodzenia zasadniczego.
Do dodatku za wysługę lat wlicza się okresy poprzedniego zatrudnienia we wszystkich poprzednich zakładach oraz inne okresy, jeśli podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze. W efekcie dodatek jest wypłacany w wysokości 3 proc. już od pierwszego miesiąca czwartego roku pracy nauczyciela.
małgorzata(2018-04-30 16:26) Zgłoś naruszenie 9357
Jestem nauczycielem od 35 lat. Zarabiam tyle co początkujący pracownik Biedronki. Jak słyszę o tym, że jestem nierobem to zastanawiam się dlaczego człowieku nie jesteś nauczycielem. Miałbyś tyle czasu wolnego. A w klasach 1-3 w ogóle się nic nie robi. Poucz swoje dzieci od 8 do 13 -tej codziennie przez tydzień. Ciekawe czy nazwiesz siebie nierobem. Ktoś kiedyś też Ciebie czegoś nauczył czy był nierobem? Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma. Ty możesz być nauczycielem. Nic nie będziesz robił, a kaska będzie spadała co miesiąc .
Pokaż odpowiedzi (13)OdpowiedzGrzesiek(2019-04-10 09:08) Zgłoś naruszenie 71
Chyba mnie krew zaleje. Zwolnij się ze szkoły i idź gdziekolwiek indziej. A najlepiej do biedronki to zobaczysz co to ciężka praca. Pracownik biedronki powinien zarabiać znacznie więcej od nauczyciela jeśli by porównać ciężkości wykonywanej pracy. Pracownik biedronki nie ma 2 miesięcy wakacji, czy ferii zimowych. Jego majówka nie zaczyna się kilka dni wcześniej a okres o świat BN do nowego roku nie jest okresem wolnym od pracy. Nie ma też prawa do rocznego w 100 procentach płatnego urlopu. Pracownik biedronki nie pracuje 18 godzin tygodniowo. A w dodatku przez takich nierobów jak wy nauczyciele ten ciężko pracujący rodzic w biedronce, po pracy musi usiąść z dzieckiem do jego zadań domowych czy to matematycznych czy często plastycznych bo takie widzi mi się ma nauczyciel. I nie zarabia on tyle co nauczyciel stażysta. Kpiny sobie urządzacie z ludzi naprawdę ciężko pracujących.
rt4re(2019-03-12 23:07) Zgłoś naruszenie 41
Pensum dla podstawówki jest 18h.
Jaro(2019-03-12 08:48) Zgłoś naruszenie 91
Tak ci źle to się zwolnij biedronka czeka.
Basia(2019-01-29 12:27) Zgłoś naruszenie 30
Jestem pomocą w przedszkolu zarabiam 1850 brutto panie nauczycielki z dyplomem ok 4500
Teresa(2018-12-18 13:20) Zgłoś naruszenie 51
trzeba zmienic pracę i iśc do biedronki
Ghhuio(2018-05-02 14:46) Zgłoś naruszenie 70
M. Nie ma takiego obowiązku. Jest obowiązek edukacji, tę można mieć w domu. Składasz podanie i nauczasz, dziecko zdaje egzaminy raz na semestr, może nie zdać. Albo nie chodzi 13 dni, przychodzi w 14. Tak często robią patole i kar nie płacą. Można? Można. Rodzice nauczą co w życiu najważniejsze, w 18 roku życia taki dzieciak od razu zostanie prezesem banku albo odkryje lek na raka. Poza tym gdyby kilka milionów rodziców zażądałoby zamknięcia szkół i przedszkoli, to jaki rząd by się oparł.
M.(2018-05-02 13:34) Zgłoś naruszenie 05
Do Hfifd: Bo istnieje OBOWIĄZEK SZKOLNY (przymus) i rodzice wyboru nie mają.....
Hfifd(2018-05-02 10:01) Zgłoś naruszenie 80
Qwerty- tylko dlaczego rodzice posyłają dziecko do szkoły, zamiast przywiazać do klamki w biedrze?
Hfifd(2018-05-02 10:00) Zgłoś naruszenie 141
Do małgorzata- jakim cudem człowiek zarabiający kilkanaście tysięcy miesięcznie nie wie co robi wuefista? Prowadzi zajęcia ogólnorozwojowe, a także z konkretnych sportów. Wiem, lepiej brzmi "trener osobisty". I taki trener lepiej zarabia... wiem. Załóż ruch "Szkoły i nauczyciele won", doprowadź do zamknięcia placówek, niech ten rodzic który chce najmuje takich "trenerów osobistych" lub lepiej- naucza dziecko sam! Proste? I taki geniusz na to nie wpadł? Do roboty leniu, rusz tyłek i zamykaj szkoły! W sumie przedszkola i żłobki też można. I koniecznie oddziały pediatryczne.
b(2018-05-02 09:39) Zgłoś naruszenie 1515
Jeśli praca w szkole taka zła ,można przejść do Biedronki a nie narzekać
Qwerty(2018-05-01 18:01) Zgłoś naruszenie 911
Biedronka czeka tylko trzeba tam iść z papierami
Seba(2018-04-30 18:12) Zgłoś naruszenie 3313
Do tchórza piszącego do Małgorzaty: nauczyciele też płacą podatki i składki emerytalne. Nikogo nie utrzymujesz. Nauczyciel nie zabrania się uczyć. Chyba, że uczeń oporny i cierpi na modne choroby. Przemocą nikt do głowy wiedzy nie naleje. W szkole można przepiep...czas, który inni wykorzystają na naukę nie dla nauczyciela, ale dla swojej przyszłości. Dorośnij.
do małgorzata(2018-04-30 17:29) Zgłoś naruszenie 2240
zarabiam 6 razy tyle co nauczyciel w biznesie, a wy żyjecie z moich podatków, jak się nie podoba to do biedronki też możesz iść, ja nie narzekam na swoja pracę, wy wiecznie tak, a robicie wielkie G, ktoś mnie nauczył???, wiesz przydatnych rzeczy samemu się uczy w życiu, a nie uczy tego ktoś, kto musi być nauczycielem i tylko żąda. Powiedz mi co robi nauczyciel WFu??? no co???
obserwator(2018-04-30 22:27) Zgłoś naruszenie 6525
Wyjątkowo trudna praca w klasach I-III. dużo dzieci zaburzonych, z problemami. zanim rodzic zdiagnozuje czesto mijają 2-3 lata. Nauczyciel bez dodatkowego wsparcia musi sobie poradzić.A rodzic?- udaje, że problem jest tylko w szkole. Kiedy zmuszony do badań, po diagnozie ucieka ze szkoły bo jak się przyznać, że jego dziecko ma problemy.
Pokaż odpowiedzi (2)OdpowiedzOla (2018-05-03 06:46) Zgłoś naruszenie 22
Może na odwrót
xx(2018-04-30 22:31) Zgłoś naruszenie 162
Do tego nalezy dodać problemy domowe, rozwody rodziców, choroby, które maja wpływ na zachowanie dzieci.
Małgorzata (2018-05-01 21:51) Zgłoś naruszenie 6419
Pomyślcie Państwo, kto za kilka lat będzie wasze dzieci uczył: w takich warunkach i za takie wynagrodzenie. Na szczęście jest możliwość prawna, abyście sami uczyli je we własnych domach. Powodzenia. Nauczycielka.
Pokaż odpowiedzi (2)OdpowiedzBomba(2019-04-07 20:18) Zgłoś naruszenie 01
Jak słyszę albo czytam ,że strajk ma poprawić warunki szkolne-edukacyjno-naukowe dzieciom,to mnie "pusty"śmiech ogarnia.Drodzy nauczyciele przestańcie robić sobie kartę przetargową z uczniów.Chcecie więcej do koryta,to przynajmniej oficjalnie się do tego przyznawajcie!
Aga (2019-03-20 17:29) Zgłoś naruszenie 21
Tak, nauczyciele uczą nasze dzieci podczas płatnych korepetycji. Od tych pieniędzy nie doprowadzają podatku, a mają na nie czas dlatego, że w szkole pracują po 18 godzin tygodniowo. Ja po 8 godzinach pracy codziennie , przychodzę do domu i tłumaczę dziecku to, co powinno wynieść z lekcji.
ds(2018-04-30 15:35) Zgłoś naruszenie 64137
wreszcie ktoś ma "jaja" i zabrał tym nierobom, co o 13 wracają już do domu, ferie wolne, wakacje, święta itp. brawo rząd. są bardziej potrzebujący podwyżek - urzędnicy, policja, itp. Wielce panie po pedagogice,... szczególne te 1-3
Pokaż odpowiedzi (14)Odpowiedzika(2019-04-09 18:23) Zgłoś naruszenie 00
Widać jak bardzo jesteś zorientowany (a) w specyfice pracy nauczyciela, a zwłaszcza n-la w klasach 1-3. Ktoś kto chociaż przez chwilę miał z tym do czynienia wiedziałby jak bardzo odpowiedzialna jest praca z dziećmi w tym wieku. A co do reszty...w święta wolne mają nie tylko nauczyciele... wakacje mogłabym mieć np w październiku...czemu nie? bo nikt mi nie da wolnego. Zresztą wolnego dnia w czasie roku szkolnego też nie dostanę, .... jeśli tak Cię boli, że pracujesz np. w tej przysłowiowej biedronce to Ty przekwalifikuj się, a nie wymagasz tego od kogoś kto od początku chciał pracować z dziećmi i lubi to co robi... ... a nierobami są Ci, którzy nie chcą pracować i nigdy pracą nie zhańbili się. Czekają, że wszystko dostaną bo im się należy., a praca nie opłaca się .(nie mam na myśli osób które pracować nie mogą np z przyczyn zdrowotnych)...niestety z podatków tych którzy pracują. I tacy zawsze mają najwięcej do powiedzenia
☺(2019-03-23 08:53) Zgłoś naruszenie 20
Trzeba było się uczyć na nauczyciela i też zostać nierobem droga wolna.......
Ewelaa(2018-12-13 16:17) Zgłoś naruszenie 30
Tak o 13 wracają do domu...a dzieci popoludniami same w szkole siedzą pewnie skoro cała kadra kończy pracę o 13...bardzo ciekawe spostrzeżenie
Renata(2018-05-06 10:04) Zgłoś naruszenie 50
Gdybyś choć chwilę pobył wśród tych, którzy decydują się kształcić, by wychowywać cudze dzieci, często zastępując w tej roli rodziców, to może byłbyś mniej zgryźliwy i zazdrosny. Mam nadzieję, że jesteś szczęśliwy sam ze sobą
Czlowieku(2018-05-02 08:38) Zgłoś naruszenie 124
jesteś niedoinformowany czlowieku
Urszula H (2018-05-01 16:21) Zgłoś naruszenie 211
Zgadzam się z panią
Jfkf(2018-05-01 11:03) Zgłoś naruszenie 130
Palicoś tam. Dziwię się ze fizyczni czy dyrektorzy nie chcą się przekwalifikowac i pracowac w tym uprzywilejowanym zawodzie.
Palikotok(2018-05-01 08:36) Zgłoś naruszenie 1321
Trudno mi zrozumieć dlaczego pomimo głosowych pensji nauczyciele kurczowo trzymaja swoje stołki. Pewnie dlatego, że przez lata przyzwyczaili się do swoistego status Quo. Mam wrażenie, że są tak samo skostniali jak system edukacji. Uczniowie są bardziej otwarci na zmiany niż ich nauczyciele. Taki paradoks...
malbe(2018-04-30 22:13) Zgłoś naruszenie 216
A co ty na tym zyskałeś? Dodali ci coś do pensji, bo jeżeli przemawia przez ciebie tylko bezinteresowna zawiść to bez komentarza.
asas(2018-04-30 20:00) Zgłoś naruszenie 126
Ty to masz wyłacznie jaja
Zuzia(2018-04-30 17:23) Zgłoś naruszenie 3115
Gdybyś cicho siedział i nie wypowiadał się gdy nie masz o czymś pojęcia to tylko można przypuszczać żeś głupi a po zamieszczeniu komentarza wiadomo to już na pewno.
Zb (2018-04-30 16:00) Zgłoś naruszenie 2420
Nie odrywaj się od łopaty bo szkoda żebyś tracił czas na takie durne komentarze
Jeden z nierobów(2018-04-30 15:59) Zgłoś naruszenie 4122
Zapraszam do szkoły. Zmienisz zdanie po jednym dniu pracy i nigdy nie będziesz chciałl do niej wracać. A tak naarginesie zastanawiam się dlaczego istnieje w naszym kraju publiczne przyzwolenie do mówienia o nauczycielach źle wręcz obraźliwie. Po prostu nikt nas nie docenia a bierze się to z "góry".
Jdid(2018-04-30 15:58) Zgłoś naruszenie 4319
A takie geniusze jak Ty potem wciskacie dzieci na głowę tym nierobom, chcecie aby zajmowali się nimi co najmniej do 17 i w dni wolne od nauki. Nie podoba się? Zamknąć szkoły! Dzieci pod opieką genialnych rodziców.
Mural(2018-04-30 18:17) Zgłoś naruszenie 6217
Dodatek na zagospodarowanie dostałam raz, w 1982 roku, jak zaczęłam pracę. Za trudne warunki w latach 80-tych za pracę na komputerze. Funkcyjnego nie mam, bo nie jestem wychowawcą ani dyrektorem szkoły. Ani szefem zespołu przedmiotowego. Wysługa max.20%, bez względu na lata pracy. Ja mam już 34, a dodatek ciągle 20%. Wiejskiego nie dostawałam, bo cały czas praca w szkołach miejskich. Dodatek motywacyjny/w to wrzucona tzw. szkodliwość/zależy w Warszawie nawet od dzielnicy. W tzw. terenie często symboliczny. Artykuł niedokładny.
Pokaż odpowiedzi (4)OdpowiedzAnja(2019-03-20 17:26) Zgłoś naruszenie 00
A ja skończyłam studia i pracuję jako urzędnik. Jakoś nigdy nie dostałam dodatku na zagospodarowanie i całe życie zarabiam mniej niż nauczyciele, którzy do pracy przyjeżdżają autami, a ja autobusem.
asas(2018-04-30 20:04) Zgłoś naruszenie 91
Rybnik - wychowawstwo jest płacone w zależności od liczebności klasy - wychodzi ok. 120zł brutto. Dodatek motywacyjny w zakresie 80-120zł. brutto..
Rene(2018-04-30 18:40) Zgłoś naruszenie 141
Ja od ośmiu lat jestem szefem zespołu przedmiotowego i przez cały ten okres nie dostałam ani razu dodatku funkcyjnego. Pensja podstawowa + 20% wysługi - w sumie 29 lat pracy. Pozdrawiam ;)
Mural(2018-04-30 18:22) Zgłoś naruszenie 51
Korekta:Za trudne warunki w latach 90-tych za pracę na komputerze.
Julka(2018-05-01 12:02) Zgłoś naruszenie 5933
Ludzie, którzy krytykują nie mają pojęcia na czym ta praca polega. Ja uważam, że nauczyciel i lekarz to 2 zawody, które powinny być najbardziej poważne, najlepiej płatne, ale jednocześnie powinny byc najwyższe wymagania na studiach i w pozniejszej pracy, bo KAŻDY ich potrzebuje. Niestety u nas podejście do tych grup zawodowych i warunki ich pracy są zupełnie inne, szkoda.
Pokaż odpowiedzi (2)OdpowiedzIrmina (2018-05-03 22:30) Zgłoś naruszenie 17
Zawodu lekarza nie porównuj do nauczyciela. Nie odpowiadasz za życie i zdrowie.
Olek(2018-05-03 20:14) Zgłoś naruszenie 29
nauczyciel i lekarze to najbardziej roszczeniowa grupa pracownicza. Czas najwyższy na regulację płac. Nie podoba się to do biedronki. Wszyscy mają się przekwalifikować tylko nie ci wybrańcy....
Belfer(2018-05-02 09:57) Zgłoś naruszenie 567
A może zorganizować strajk, który polegałby na wykonywaniu wszystkich obowiązków nauczyciela wyłącznie od 7.30 do 15.30. Lekcje, rady pedagogiczne, zebrania z rodzicami, wycieczki z uczniami, szkolenia, sprawdzanie wszelkich prac, testów, diagnoz, planowanie, organizowanie imprez, przygotowywanie lekcji, itp. proszę bardzo, ale po 15.30 zabieramy palto i do domu. Wycieczka trzydniowa-owszem, ale proszę nam zapłacić dodatkowo. Rodzice na zebrania niech zwalniają się z pracy, świetlica szkolna też tylko 8 godzin. Może wtedy zaczęliby nas szanować.
Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedzhtaegz(2018-05-02 19:24) Zgłoś naruszenie 121
Jan- po tym znać rodzica, który wiązania butów swojego dziecka nie raczył nauczyć, ale 500 zeta lekką ręką przygarnia.
JAN(2018-05-02 17:36) Zgłoś naruszenie 718
I TAK JESTEŚCIE ARMIĄ NIEROBÓW .JAK WAM ŻLE TO DO BIEDRONKI ,ALBO AMAZONA TAM WAS NAUCZĄ ROBOTY.
tryacz(2018-04-30 17:35) Zgłoś naruszenie 5053
Myślicie, że co? że taki budowlaniec co buduje mosty, domy, elektryk, dekarz czy spawacz w stoczni, to nie muszą myśleć, że mają zawodówkę i są gorsi, ktoś tak musi pracować i wykonywać tę pracę i to im się należy, a nie paniusią po pedagogice, gdzie teraz może ją skończyć każdy półgłówek.
Pokaż odpowiedzi (3)Odpowiedzbrawka34(2018-09-06 10:25) Zgłoś naruszenie 11
Piszesz o sobie?
Niktwazny (2018-05-01 09:37) Zgłoś naruszenie 127
Hmm a kto uczy w zawodowkach?
Seba(2018-04-30 18:20) Zgłoś naruszenie 1712
Artykuł jest o nauczycielach. Czytaj ze zrozumieniem. Biedny, któremu nauczyciele zabierali książki i zeszyty i nakazywali bzdetami się zajmować i chodzić na wagary. I obiecywali, że dostaniesz dużo kasy za nic.
Bum(2018-05-04 08:17) Zgłoś naruszenie 494
Nie do końca rozumiem dlaczego tylu ludziom nauczyciele przeszkadzają. Osobiście uważam, że nauczyciel to zawód zaufania publicznego, powierzamy im swoje dzieci w nadziei, że nie skończą jako matoły w życiu, że dzieciak wyniesie ze szkoły coś więcej niż wiedzę o 2+2. Owszem, Karta Nauczyciela od dłuższego czasu wymaga nowelizacji, dostosowania, bo istnieje wiele patologii w tym zawodzie (zresztą jak w każdym, u pań z Biedronki, u krytykanckich noworyszy, u internetowych troli też są), ale na pewno nie powinny być to zmiany powodujące pełne urynkowienie zawodu (bo się wtedy moi mili Państwo, co krytykujecie nie wypłacicie za prywatne szkoły - nikt kto się ceni jak wszyscy ci mądrzy tutaj nie będzie pracował za aktualną stawkę nauczycielską, więc rynek zlikwiduje wolne dni, ale za szkołę dla dziecka będziecie płacić w tysiącach miesięcznie). Nauczyciel powinien zarabiać godnie, tak by zawód przyciągał pasjonatów, fachowców, ludzi z pomysłami. Na to powinna być tylko nałożona twarda selekcja przeciw wypaleniu zawodowemu. I piszę to jako naprawdę młody człowiek, który w zyciu nie narzeka. Pozdrowienia dla jątrzycieli nienawiści :|
Pokaż odpowiedzi (1)OdpowiedzAndrzej(2019-04-03 22:52) Zgłoś naruszenie 01
Niestety nie z nadzieją, a z obowiązku. Córka ma czterech nauczycieli. Dwóch nie powinno pracować (rękoczyny, spóźnienia itp.), a jednak kto pierwszy chętny do podwyżki? Oczywiście te panie do wymiany.
Mmmmm(2018-05-02 13:17) Zgłoś naruszenie 324
Wszystkie dodatki otrzymałem, ymuja również inni pracownicy np pracujący w różnych urzędach. NIK jednak nie mówi o odprawie emerytalnej a mianowicie nauczyciel gdy odchodzi na emeryturę ma 3 miesięczna odprawę a każdy inny np urzędnik 6 miesięczna odprawę. Pracowałam szkole 20 lat reforma zmusiła mnie do zmiany pracy ograniczenia liczby godzin. Od trzech lat pracuję w prywatnej firmie za biurkiem i nigdy już nie wrócę do pracy w szkole. Teraz czuję że żyję. Popołudnia mam wolne i nie muszę słuchać roszczeniowych rodziców którzy uważają że się na wszystkim znają
Pokaż odpowiedzi (3)OdpowiedzTeresa(2018-12-18 13:21) Zgłoś naruszenie 01
a ja u kapitalist nie mam nic
Seba(2018-05-02 19:29) Zgłoś naruszenie 21
A co? Skoro pracują to dostają. Urzędasom marzy się praca za darmo dla nauczycieli, a wam przejmowanie ich kaski???Teraz rozumiem, dlaczego moje DBFO spóźnia się z podwyżkami i poborami!
Urzędnik(2018-05-02 13:38) Zgłoś naruszenie 06
To kłamstwo, urzędnicy nie mają tych wszystkich dodatków tylko wysługę lat i z wysługa mają zarabiać minimalna krajową. Jak idą z budżetu pieniądze na wynagrodzenia do szkół to płakać nam się chce
tomaszd(2018-04-30 17:41) Zgłoś naruszenie 3277
Wolę dać Policji, wojsku, nawet na kościół urzędnikom skarbowym, bo ten jak się pomyli to ma teraz kaplicę, a taki nauczyciel to co? jak się pomyli to co kto zweryfikuje go? najwyżej dopisze punkt na sprawdzianie.
Pokaż odpowiedzi (1)OdpowiedzJfkf(2018-05-01 11:04) Zgłoś naruszenie 204
Nie dawaj dziecka do szkoły, zaszkodz nauczycielom. Będą bezrobotni, zamlnie się szkoły. Do roboty rodzice!
W(2018-05-03 20:10) Zgłoś naruszenie 262
To spoleczenstwo jest chore...chore z nienawisci..
OdpowiedzSal(2018-05-01 08:39) Zgłoś naruszenie 2432
Wielka Brytania pani w przedszkolu pracuje 8 godz plus przerwa 1 godzin to jest praca
Pokaż odpowiedzi (5)OdpowiedzAnja(2019-03-20 17:35) Zgłoś naruszenie 01
Pracownik socjalny w Polsce - 2000zł, pracownik socjalny w UK 9000zł ( w przeliczeniu). Narażony na wyzwiska, choroby zakaźne, utratę życia. Nigdy zarobki nasze nie zrównają się z zarobkami zachodu. Nauczyciele przynajmniej mają jakieś dodatki. My jeden. Za pracę w terenie 250zł brutto od kilkunastu lat.
Undoral(2018-05-03 22:28) Zgłoś naruszenie 62
Przeprowadź się do UK :)
Asd(2018-05-01 16:05) Zgłoś naruszenie 312
40 godzin pracy nauczyciela to mit. Samo ministerstwo wywaliło miliony na badanie czasu pracy nauczyciela i wyszło prawie 47 h. Od tego czasu nikt oficjalnie tego nie rusza, choć bruździ się na KN. Ale nauczyciele pracują za darmo 7 godzin ! Niech to wreszcie dotrze do główek! My chcemy pracować jak pozostali 8 h w miejscu pracy, ale nikt nie zorganizuje tych stanowisk, bo nie ma gdzie i za co. A tak to jeszcze można obrazić i zmieszać z błotem.
GG(2018-05-01 10:41) Zgłoś naruszenie 143
A ile zarabia? Bo tego jakoś nie napisałeś?
Niktwazny (2018-05-01 09:35) Zgłoś naruszenie 292
Nauczyciele pracują 18h w klasie A pozostałe 22h są do dyspozycji ministerstwa.przygotuj lekcje,sprawdź klasowki,spotkaj się z rodzicami, konspekty wypełnij rozdaj książki, skseruj testy,przygotuj plan naprawczy dla ucznia z problemami, pojedz na zieloną szkole, siedź na radzie pedagogicznej po kilka godzin co miesiąc, idź na szkolenie żeby mieć prawo pracować i zapłać za nie. poza kreda i tablica nic od szkoły nie dostaniesz. Zmagaj się z sebami którzy gardzom szkołom bo ich tatuś ma paseratti a nauczyciel fabie. W internecie Grażyna z biedry też Ci wygarnie.
green(2018-05-01 20:42) Zgłoś naruszenie 1530
Podniesc nauczycielon tzw.pensum do zwyklego pracowniczego w gospodarce i wtedy dopiero moga narzekac na place. Przyslowie- jaka praca taka placa.
Pokaż odpowiedzi (3)Odpowiedzxcv(2018-05-06 22:24) Zgłoś naruszenie 20
podnieść pensum do 40h? Ok, to teraz mi powiedz kiedy pozostałe obowiązki mają być wykonane? A jest ich sporo.
Ghhuio(2018-05-02 14:56) Zgłoś naruszenie 222
Jestem za ttm, aby zaczęto przestrzegać przepisu 40 h w tygodniu zgodnie z kartą nauczyciela. Wchodzę do szkoły o 7:30 wychodzę o 15:30. Mam zapewnione stanowisko pracy, drukarka max na 5 osób, komputer dla siebie, biurko i odpowiedniej wielkości szafę na materiały i sprawdziany. Internet, kilka miejsc komputerowych w co najmniej co drugiej klasie. Spotkania z rodzicami w ramach nadgodzin. Urlop na żądanie. Wycieczki czy zielone szkoły z nadgodzinami plus dodatek za warunki pracy. Dokumentacja prowadzona wg ustaleń wewnątrzszkolnych, znaczna część urzędników oświatowych byłaby całkowicie zbędna. Procesy cywilne dla rodziców za fałszywe oskarżenia i wysokie odszkodowania. Cała Polska by płakała, gdyby nauczyciele mieli mieć warunki pracy jak w sektorze prywatnym.
qwerty(2018-05-02 09:08) Zgłoś naruszenie 181
Jak się nie znasz, to nie pisz bzdur! Nauczyciel ma tak jak wszyscy, czyli zgodnie z KP 40 h tygodniowo, a lekcje (18h) to tylko część jego roboty, bo o reszcie pracy, którą wykonuje, takie greeny jak ty to nie mają bladego pojęcia! Nota bene, trafny sobie nick wybrałeś, bo jesteś kompletnie GREEN w tym temacie!
filologia angielska (2018-05-02 08:51) Zgłoś naruszenie 135
Za to wykładowcom zabrano część pensum za autorstwo i nie dano nic w zamian,czyli pensja sie pomniejszyła.A poza godzinami w domu trzeba sprawdzać testy,trzeba przygotowac oceny,tematy wykładów to jest obciążnie dla rodziny i za to pomniejszono nam wynagrodzenia.Podwyzki rzędu 50zł netto to juz historia sprzed lat i od tamtej pory zero!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!zarabiamy mniej niz kasjer w markecie.
OdpowiedzSenior (2018-09-03 23:52) Zgłoś naruszenie 97
No.dobrze.to po godz 15stej. Odcinam sie od myslenia o szkole. Dzienniki napisze na lekcji sprawdziany czesc na 20 min.sprawdze reszte oddam nieocenione. w nosie mam przygotowyw akademii,przedstawien andrzejek ,a wierszyki i piosenki niech sobie dzieci trenuja w domu z rodzicam tak niech sobie popiszcza.Zajecia korekcyjne a w nosie.tabliczke mnozenia prosze wyklepac w wakacje.na baseny( na basen z nimi nie jade bo jak by wody nie widzieli, a tak wogole za duza odpowiedzialnosc a kurs ratownika bo swego czasu byl taki pomysl robic za swoje pieniozki nie bede.rowery ogniska dodatkowe godziny siatki ,kosza, zajecia taneczne prosze umawiać sie z rodzicam albo niech tata zapisze gdzies i placi 120zl za zaj taneczne i dod angielski.ucznow przynoszacych alkohol używki do szkoly niebezpieczne gadżety z miejsca powiadamiam policje i odpowiednie organy a co ja bede wszystkich prosic co by grzeczni byli i z rodzicami debatowac nad tym ze mial gorszy dzien.. bo nie ogladal gry mycrafta..... Ksiazki prosze niech nosza jakie chca kupia nie kupia .....szkoda kasy.jakos przesmykna.Acha i te gazetki ozdoby to wszystko ale to wszytko niech maluja w domu pod prysznicem latwiej bedzie zmyc.Spotkania z rodzicami to tylko na 5 min przerwie nie mam ochoty poswiecac 2h po 15stej na to.potem to ja robie zakupy obiad.acha wf prosze zalatwic synkowi l4 bo kolejny(bs) to juz nuda.
Odpowiedzbelfer(2018-08-30 20:25) Zgłoś naruszenie 94
Jestem nauczycielem z 35 letnim stażem.Czytając bzdury jakie wypisano w komentarzach miałam wrażenie że ci którzy to pisali to do szkoły nie chodzili. Pisać, czytać i myśleć to kto nauczył ?- korporacja. Wszyscy widzą tylko 18 godzin pensum, gdzie czas poświęcony rodzicom, klasówkom, zeszytom, przygotowaniem do zajęć.
Pokaż odpowiedzi (1)OdpowiedzBomba(2019-04-07 20:23) Zgłoś naruszenie 00
Chłopie,a kiedyś to co nauczyciele nie brali zeszytów do oceny do domu? nie było klasówek?! sprawdzianów?! Nie wiem w takim razie w jakiej szkole uczysz od tych 35lat ale na pewno nie do takiej w której uczęszczaja uczniowie.Dołożyli Wam tylko dziennik elektr.i wielkie halo.Idz już na emeryturę jak Ci nie pasuje.
kate(2018-05-06 12:28) Zgłoś naruszenie 927
przecież praca nauczyciela , to praca odtwórcza a nie twórcza. nie jest to tez ciężka praca fizyczna, więc zarobki powinny być adekwatne , czyli mniejsze od zarobków twórców i pracowników fizycznych. o poziomie intelektualnym większości nauczycieli i 18- godzinnym tygodniu pracy nie będę się tutaj rozwodzić - wszyscy wiedzą.
Pokaż odpowiedzi (4)OdpowiedzBeza (2019-03-20 17:37) Zgłoś naruszenie 00
Przecież nauczyciele mają scenariusze lekcji i wzory kartkówek. Przynajmniej w klasach 1-3, nawet nie muszą przy tym myśleć. Poszukajcie w necie, to zobaczycie. Tak to i ja mogę prowadzić lekcje.
Zuzia(2018-05-07 16:02) Zgłoś naruszenie 50
Nie rozwodź się nad sprawami o których nie masz pojęcia. Tak będzie lepiej dla wszystkich.
Seba(2018-05-07 13:13) Zgłoś naruszenie 30
Tak, dzieci trafiają do klas I z kompletem wiedzy, że studia już nie są potrzebne! Szkoła to nie fabryka, ale i do fabryk, szpitali, korporacji nie trafiają ludzie z porodówki. Najpierw trafiają do szkół, gdzie od początku mają szansę powoli wszystkiego się nauczyć.
xcv(2018-05-06 22:26) Zgłoś naruszenie 31
Ale jest to ciężka praca umysłowa, wykonywana do tego na nogach nie na siedząco. Może rozwiniesz myśl o poziomie intelektualnym większości nauczycieli? Może to być ciekawa lektura.
nauczycielka(2018-10-04 01:26) Zgłoś naruszenie 83
Uważam że każdy od sprzątaczki poprzez nauczyciela powinien godnie zarabiać. Każdy zawód jest potrzebny i powinno się do ludzi odnosić z szacunkiem. Każdy zawód ma swoją specyfikę. Zawód nauczyciela jest ciężki. Pracuję w przedszkolu. Ile razy słyszę- co ty tam robisz? pobawisz się z dziećmi, wypijesz kawę. Wszędzie jest dobrze tam gdzie nas nie ma. To bardzo ciężka praca jak wiele innych. Najgorsze to papiery, które nas dobijają z każdej strony. I uwierzcie marzę o tym by w końcu spędzać popołudnia w domu bez myśli co jeszcze nie napisałam, a tu trzeba powycinać 25 wiewiórek i przygotować się do zajęć i tak już prawie przez 30 lat. Moje dzieci zaczynając pracę zarabiają więcej niż ja. Nie chcę być złym prorokiem- obyście nie szukali nauczycieli tak jak pielęgniarek lub lekarzy. A wiem że zaczyna brakować chętnych do pracy w tym zawodzie. Wielu nauczycieli, którzy zmienili pracę nie chce myśleć o powrocie do tego zawodu. "Obyś cudze dzieci uczył"-to mówiono gdy komuś źle życzono.
OdpowiedzXyz (2018-09-18 17:52) Zgłoś naruszenie 62
Skoro nauczyciele maja taka lekka prace to ciekawe dlaczego rodzice wypychają dzieci zevy chodziły do szkoły i siedziały tam od 7 do 17. W dni kiedy kiedyś były dla dzieci wole teraz gdy rylko jest otwarta świetlica rodzice robią ze szkoły przechowalnie bo musza iść do sklepu czy przygotować potrawy na święta a dziecko przeszkadza. Lecą hejty na nauczycieli a ten kto w oświacie nie pracuje nie ma pojęcia jakie dzieciaki są teraz zaburzone i ciężkie do współpracy. Ale nic dziwnego skoro rodzice są tacy to jakie maja być dzieci...
Pokaż odpowiedzi (2)OdpowiedzMama Jacha(2019-04-19 18:32) Zgłoś naruszenie 00
Po jednej stronie są nauczyciele którzy dają z siebie 100% zależy im na dzieciach praca to jednocześnie pasja i nauczyciele którzy wykonują tylko to co muszą dla których dzieci to najgorsze zło głupie i zaburzone dla których nie warto się poświęcać za takie marne pieniądze po drugiej stronie rodzice którzy współpracują z nauczycielami pomagają w przygotowywaniu różnych imprez pieką ciasta którzy nie chcą zostawiać dzieci w świetlicy do 17 żeby Pani nie musiała też tak długo siedzieć w szkole ale niestety czasami muszą i są wdzięczni za to że mogą to zrobić którzy uczą dzieci w domu aby utrwalić wiedzę zdobytą w szkole którzy przejmują się tym czy jego dziecko nie sprawia kłopotów wychowawczych i zastanawiają się jak ewentualnie zniwelować owe problemy i rodzice którzy są głusi na uwagi nauczycieli o tym że jego dziecko nie zachowuje się tak jak powinno że ma problemy które muszą rozwiązać rodzice wespół z nauczycielem którzy traktóją świetlicę jak przechowalnie dla dzieci . I teraz pytanie ... Jak te dwie strony pogodzić ? Wszędzie są ludzie i ludziska.
Bożena (2019-03-20 17:41) Zgłoś naruszenie 10
Dzieci siedzą tak długo w szkołach, bo mają tyle lekcji albo pracujący rodzice nie mogą się nimi zająć. Mój syn codziennie kończy o 14:30, czasami zaczyna lekcje już o 7:10, więc czyja to wina?! Rodzica?!