Zgodnie z informacjami uzyskanymi od kuratorów oświaty na podstawie danych od dyrektorów we wtorek w trybie stacjonarnym pracowało 14 tys. 587 przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego (95,6 proc.).
W trybie hybrydowym, w którym część dzieci ma zajęcia w placówce, a część zdalnie, pracowało 328 (2,1 proc) przedszkoli, a w trybie całkowicie zdalnym pracowało 345 (2,3 proc.) przedszkoli – podał MEN.
Ponadto 12 871 (95,6 proc.) szkół podstawowych w zakresie nauki klas I-III pracowało dziś w trybie stacjonarnym. 592 (4,4 proc.) funkcjonowało w trybie zdalnym lub hybrydowym.
Od soboty 24 października do niedzieli 8 listopada w całym kraju została wprowadzona edukacja zdalna dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych i dla wszystkich klas szkół ponadpodstawowych oraz dla słuchaczy placówek kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia zawodowego. Taki tryb nauki dotyczy około 1 mln 800 tys. uczniów szkół ponadpodstawowych i blisko 2 mln uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych.
Nauka dla dzieci w przedszkolach i uczniów klas I-III szkół podstawowych, według najnowszych wytycznych związanych z pandemią, pozostała bez zmian, tzn. stacjonarnie, a wprowadzenie w nich nauki hybrydowej lub zdalnej, np. po wykryciu przypadku zakażenia na ich terenie, wymaga zgody sanepidu.