Ministerstwo Zdrowia ogłosiło nowy nabór na stanowisko Głównego Inspektora Farmaceutycznego, szef resortu Konstanty Radziwiłł wycofał wniosek do premier Beaty Szydło z kandydaturą wyłonioną w poprzednim postępowaniu – przekazała w czwartek rzeczniczka MZ Milena Kruszewska.

Informacja o konkursie pojawiła się na stronie MZ we wtorek. Ministerstwo nie podało wyjaśnień dotyczących niesfinalizowania poprzedniego naboru; zamieściło jedynie ogłoszenie o nowym naborze.

Rzeczniczka resortu pytana przez PAP o szczegóły sprawy poinformowała w czwartek, że minister zdrowia - pismem z 20 lipca - wycofał wniosek skierowany 13 czerwca do Prezes Rady Ministrów z kandydaturą na Głównego Inspektora Farmaceutycznego.

„Minister Zdrowia skorzystał z przysługującego mu prawa do zmiany decyzji w sprawie obsadzenia stanowiska Głównego Inspektora Farmaceutycznego” – przekazała Kruszewska.

Jak dodała, „wymagania wobec Głównego Inspektora Farmaceutycznego są niezwykle wysokie a osoba, która będzie pełnić tę funkcję musi dawać rękojmię profesjonalizmu i merytoryczności”.

„W związku z powyższym ogłoszony został nowy nabór” – podała. Oferty można składać do 8 sierpnia, do godz. 9.

Szef GIF jest powoływany i odwoływany przez Prezesa Rady Ministrów na wniosek ministra właściwego do spraw zdrowia.

Główny Inspektor Farmaceutyczny jako centralny organ administracji rządowej, kieruje Państwową Inspekcją Farmaceutyczną. Do jego zadań należy m.in. ustalanie kierunków działania Inspekcji Farmaceutycznej, koordynowanie i kontrolowanie wykonywania zadań przez wojewódzkich inspektorów farmaceutycznych, sprawowanie nadzoru nad warunkami wytwarzania produktów leczniczych stosowanych u ludzi i zwierząt oraz współpraca z właściwymi Inspekcjami Farmaceutycznymi państw trzecich, np. z krajów członkowskich Unii Europejskiej.

GIF wydaje decyzje w zakresie wstrzymania lub wycofania z obrotu produktów leczniczych; zapewnia prowadzenie inspekcji wytwarzania i dystrybucji hurtowej oraz sprawuje nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy Prawo farmaceutyczne m.in. w zakresie reklamy.