Gdy dolegliwości się nasilają, kontakt z dyspozytorem medycznym jest niezbędny. Jeżeli ten odmawia wysłania ambulansu, należy domagać się kontaktu z dyżurującym lekarzem. Najważniejsze, to nie dać się zignorować.

Czy dyżurny lekarz może odmówić

W nocy dostałam silnego bólu głowy. Ponieważ nigdy wcześniej się to nie zdarzało, mąż zadzwonił do dyżurującej placówki w okolicy, która świadczy opiekę w godzinach nocnych i w święta. Lekarz jednak nie uznał za stosowane, żeby przyjechać, i poradził udanie się na izbę przyjęć. Czy postąpił słusznie?

Czy można podważyć niekorzystną decyzję

Dziecko gorączkowało od kilku dni mimo podania leków przepisanych przez lekarza rodzinnego. Następnie jego stan uległ gwałtownemu pogorszeniu. Wystąpiły torsje i ostre bóle brzucha. Jednak na moją prośbę o przysłanie karetki dyspozytor odmówił. Czy mogę się z nią nie zgodzić?

Czy w zespole może być tylko ratownik

Moja mama jest starszą osobą. Ma zdiagnozowaną astmę. Często dochodzi u niej do bardzo gwałtownych duszności. W czasie jednego takiego ataku wezwałam karetkę. Ta co prawda przyjechała, ale nie było tam lekarza. Czy dyspozytor mógł wysłać taki zespół?

Czy placówka zawsze przyjmie pacjenta

Szpital odmówił przyjęcia chorego, którego stan zdrowia uległ pogorszeniu, tłumacząc się brakiem miejsca na oddziale. Nie wskazał innego miejsca, gdzie ten mógł uzyskać pomoc. Czy postąpił słusznie?

Czy podawać szczegóły stanu chorego

W ciągu dnia poczułam się źle, bo cierpię na problemy z krążeniem. Dyspozytor, zamiast szybko przysłać karetkę, zaczął zadawać mi szczegółowe pytania dotyczące mojego stanu zdrowia. Ponieważ nie wysłał ambulansu, bo na podstawie uzyskanych ode mnie informacji, uznał że nie ma takiej potrzeby, chciałabym przesłuchać nagranie naszej rozmowy. Czy jest to możliwe?

Czy dopuszczalny jest brak możliwości kontroli

Pacjentowi leczącemu się przewlekle specjalista odmówił wyznaczenia terminu kolejnej wizyty. Twierdził, że na liście oczekujących jest bardzo dużo osób. Pracownica rejestracji zapisała pacjenta na wizytę za kilka miesięcy. Czy lekarz miał do tego prawo?

Czy przysługuje skarga do rzecznika praw pacjenta

Nie zostałam przyjęta przez specjalistę, mimo że wcześniej uzgodniłam termin wizyty. Na miejscu okazało się, że nie zostało to odnotowane przez rejestrację. Czy mogę o tym powiadomić przełożonego lekarza?

To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Co zrobić, gdy nie przyjeżdża karetka, a szpital nie chce przyjąć chorego
W pełnej wersji artykułu znajdziesz odpowiedzi na WSZYSTKIE powyższe pytania.